Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 23 April 2010

:... Tekanan Kepala Otak..::

tetiba plak bila tinggal ber3 ni.. rasa sunyi la plak.. maka MARI BERCERITA BERSAMA MAK BUYONG...plak kan... saper nak layan.. alhamdullilah.. saper yang tak nak layan.. aku tak kisah.. dan kepada SESIAPA NAK TOLONG BETULKAN AYAT AKU PUN LAGI AKU SUKA.. hahahahkkkkkktuuuiii ...... (itu namanyaaa penyibuk)
oo kenapa tinggal ber3.. sebab en.din harinie kena siapkan kerja dia ... uiiihhh macam tak ada hari esok langsung.... dah laaa aku rindu nie.... ngada-ngadakan... sajer nak meng ngada-ngada ..... orang kata jangan meng ngada-ngada sangat nanti anak dalam perut tu ngikut... habis tu camno.... pregnant kali nie plak jadi cam gitu.. hehehehhehee.....
nie ler sesajer nak citer.. masa 5 hari aku dekat umah minggu lepas.... huhuhu... sangat laaaa beku kepala otak aku nie.. habis cam na tak jadi cam gitu.. habis.. bangun pagi... lepas breakfast.. terus terbongkang depan TV... breakfast plak.. hasil carian en.din laaa.. kalau tak nasi lemak... roti canai.. semua kedai... pendek kata dari breakfast.. lunch.. sampai laa ke dinner semua kedai mari.... habih kalau dah 5 hari cam gitu aktivinya... mana tak beku kepala otak tu kan... nak buat kerja umah.. haraaaaammmmmmmmmmmm....... tak boleh nak buat langsung.... time nie laa tetiba hati aku sayuuu.. bestnyaaa kalau aku duduk dengan mak kan... boleh mak tolong masakkan untuk aku... apa aku nak makan mesti mak masak kan... kannnnnnn.....
umah.. uiiihhhhhhh ko jangan cakaplaaaa .. perghhhhhhhh.. habuk... menyelinap setiap sudut ada... dapur.. ooo.. dapur sib baik en.din jadi sukarelawan... tolong basuh pinggan dan mengemas.. haaa ni satu masalah aku.. dah laa dapur tak leh nak masuk.... bawang tak leh nak bau... PENCUCI PINGGAN tu pun aku bau pun leh nak LOYA... habih apa yang aku nak buat kan.... sib baik laa sebelum aku pregnant hari tu en.din dah belikan vacum.. so .. dalam tak larat tu sempat jugak le aku seret vacum tu.. aku sedut habuk-habuk semua... tapi baru tak sampai 2 minit.. dah laaa plak perut aku sakit... (bawah ari-ari).... duduk balik.. terusss melepak....
ada satu hari tu .. di sebabkan en.din kerja pagi.. aiman plak nak makan. aku memang tak leh nak bangun...... errrrrrrrmmm sib baik laaa ada anak jantan sorang nie.. haziq laa yang tolong buat kan roti untuk aiman... siap buatkan air... heheh.. air masak ajer... tapi alhamdullilah laaa dia dah leh buat kan... dan lagi.. kasut sekolah dia pun dia basuh sendiri.....
kain baju... huhuhuh.. tu laaagggggiiii aku nak menangis...... walaupun en.din tolong mesin kan.. tapi bab melipat tu... waaaaaaaaaaaaaa............ sedihhhhhhhhh.... bestnyaa kan kalau ada 'maid'.. tapi tolong lipat kain ajer laaaa.... tapi apa nak buat aku gagahkan jugak laaa lipat kain tu.. walaupun dalam keadaan keterpaksaan.. dan keloyaaannn..... saper nak tolong lipat kain baju aku tu ader sebakul lagi.. 1 helai aku upah 1 sen.. hehehheheheheheheh

2 ulasan:

Ruziawati Bukhari berkata...

shima.. itulah dugaan ibu mengandung.. tu kira nasib baek pasal cik din dh settle separuh keje rumah.. buatnya dia tinggalkan utk kita semua.. kan? yg penting.. diri u dan baby sekarang.. yg lebih memerlukan perhatian yg lebih.. emo.. jiwa kacau time peknen ni adatla.. t doakan shima tenang selalu.. insya allah.. selamat semuanya.. harap benda ni tak berpanjangan.. harap alahan ini sementara saja bt u.. anak dlm perut tu special tu.. jaga dia baik2 ok.. mana tahu.. x ni gegirl lak.. ha.. insya allah..

Emy Omar berkata...

Shima itu la dugaan ibu mengandung..hehehe..ok la tu dia tolong gak sikit kan..
Take care shima..jangan stress sangat ok