Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 23 April 2010

::..... aLahan...::


hari nie.. kerajinan melanda... dan mood hari nie sangat laa ok...
bangun pagi nie pun tak dek rasa mual-mual... gosok gigi pun ok.. tak dek muntah-muntah.... kalau tidak.. asal nak gosok gigi mesti muntah..

cuma satu ni ajer yang tak hilang lagi... paling best.. sebab aku tak boleh nak 'GOSOK BAJU'.. huhuhuh....... so semua baju sekolah haziq.... baju kerja En.Din. dan baju aku... di gosok dengan ikhlasnya oleh suami aku yang tercinta... MOHD NASHARUDDIN...... hahahahhaa.... sonok ko yer shimaaaaaa.... hahahahah.. thanks yer B.. hehehehe..

ala bukan selalu kan... time nie ler aku nak bermanja-manja pun... tapi serius.. pregnant kali nie memang sangat menguji minda dan fizikal aku.. teruk betul alahan nya...... sampaikan nak masuk dapur pun leh nak termuntah.. apa lagi kalau bau bawang.. lagi laaa aku lembik... terus melepek..

En. Din kata.. aku mengandung kali nie laa yang paling teruk sangat.. tak macam haziq dan aiman..... masa aku mengandungkan haziq.. nak kata tak mabuk.. mabuk jugak laaa... tapi ok lagi.. masa aiman plak.. perghhh aku laaa wanita yang paling cergas di dapur dan dimana-mana sahaja.. sebab aku tak mabuk langsung.. (yang mabuk En.Din).. cuma masa aiman aku selalu kena admit ward.. sebab High Blood Preasure...

ni aku nak citer.. masa kandungan aku nak masuk 8 minggu.... ohooooo... pucat lesi muka aku.. masa nak mandi pagi nak pergi kerja.... tetiba.,. keluar darah.. yuoooooo..... menangis ler aku.. mau tak nyaaa... tak kan.. aku akan diduga sekali lagi ... sebab masa aku gugur dulu pun dalam minggu - minggu tu jugak laaaa... so aku pergi klinik swasta... doc tu scan... dan tetiba doc tu kata ancaman keguguran... tapi yang kelakar bila aku tanya.. 'denyutan jantung' 8 minggu dah ada ke ?.. doc tu kata dia pun tak pasti... huhuhuhuhu..........

so 2-3 hari jugak laaa bleeding.. kenapa aku tak pergi hospital?... oooooo.. hospital tak akan layan.. kalau ko keluar darah sikit-sikit nie.. doc kat situ nak tengok 'pad' yang ko pakai .. banyak ke tidak.. (jangan kata aku buat cerita yer.. inilah kes yang jadikan kat aku sebelum nie).....kebetulan isnin aku ada c/up dekat klinik.. so aku jumpa doc kat situ ajer... aku sangat-sangat bersyukur.. cos masa doc scan.. doc.. nampak 'denyutan jantung' dan nampak janin pun ok.. alhamdullilah.. tapi aku di beri MC selama 5 hari untuk aku betul-betul rehat sebab Doc takut 'keguguran' sekali lagi..

5 hari aku kat umah... alhamdullilah.. tak dek 'pendarahan' yang keluar.. dan lagi sebabnya.. aku makan ubat 'DUPHASTON'.. untuk kuat kan rahim..... kali nie.. semua ubat yang klinik bekalkan aku makan.. tak dek skip-skip.. hehehe... selalu kalau mengandung.. mmg aku akan buat galeri ajer ubat-ubat tu.. hehehehe....


6 ulasan:

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

fuh....takpe kak....dugaan ibu mengandung...tp hasilnyer nanti...WALLAH...he hehe..

bestkan..time2 nie lerh nak merasa MANJA lelebih kan...time kita sihat wal'afiat...x dpt ler nak manja2 gitu

apa2 pun..hope ko sihat, kandungan ko sihat k...kot2 ler yang nie GEGIRL kan....

linda berkata...

Erm...betul2..thun lps sy kegugurn gk,doktor ckp stkt kluer drh ckit2 tu tk de mslh la..tp memg tk de rezeki...ini br pregnant 5 minggu..risau jer tkut sjrh berulang..

shimazahar berkata...

zanna..

hehehehe.. insyaAllah...
yer zanna.. mmg time nie manja melebih2.. tapi nasib baik pakcik tu layan.. hehehe

shimazahar berkata...

linda..

hai linda.. salam perkenalan..
oo awak pun sama ek.. setahu saya kan.. kalau ada pendarahan.. doc akan rawat dengan bagi ubat kuat rahim. tapi dekat hospital tu tak ada langsung.. malah tak layan langsung....

hope yang ni akan sihat yer.. sama-sama kita berdoa yer.... heheh

A.I berkata...

masa peknenkan BB dulu pon aku makan duphaston sbb bleeding. MC memanjang! makan smp 4 bln. syukur, dia sihat membesar kt umah tu. hihihi

Ruziawati Bukhari berkata...

shima.. jg dr ok.. t doakan u kuat dan bertahan.. go shima.. go.. shima..