Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 27 April 2010

::.. Aku MC Harinie..::

Yer aku MC hari.. nie semuanya gara-gara PIH ler....
apa PIH?..... TEKANAN DARAH TINGGI semasa mengandung... ( kena buat ayat betul.. takut kena kondem lagi)....
Semalam aku ada check up ... sepatutnyaa pagi aku kena check gigi... sebab masa memula aku buat BUKU MERAH tu.. aku tak check lagi sebab aku bukak buku masa tu petang.. so petang klinik gigi hanya untuk appoinment ajer... dan masa aku pergi dekat kaunter, nurse tu suruh aku check up prengancy sekali.. so tak payah aku datang petang tu lagi sekali.. ( sepatutnyaa aku check up perut petang)....
Masa nurse nak ambik tekanan darah tu.. aku dah dapat rasa dah.. mesti darah naik nie.. sekali tu betul ko.. memula ambik tu.. tekanan aku tinggi gila 142/82.. heheheheheh.... sekali lagi .. nurse suruh aku relax dulu... therapy yang sangat baik... aku leh plak terlelap masa nurse tu suruh aku relax.. lepas 5 minit... nurse datang balik... 126/72... alhamdullilah....... len kali kalau time nak check BP tu.. aku kena lelap kan mata laaaaa....
lepas keluar bilik nurse... aku kena refer ke bilik Doc plak.. tapi sebelum tu aku kena pergi klinik gigi dulu.. lepas tu 20 minit lepas tu.. baru no. aku naik.. masuk bilik Doc... dan memandangkan masa aku mengandungkan aiman lagi aku memang dah ada PIH.. so Doc.. advise kan aku suruh refer hospital untuk admit ward.. huhuhuhuu.... aku dah agak dah..... dan semalam bermula laa drama swasta di dalam bilik Doc.. aku merayu tak nak refer hospital.. dan sebagai ganti Doc bagi MC 2 hari start dari smlm dan hari nie...... dan Doc.. suruh aku monitor BP selang sehari.. sekali dengan ujian urien.. so bermula esok aku kena pergi klinik setiap pagi ler.... ok gak.. dari aku kena admit ward.... boring laaa kena admit ward... duduk ward bleh buat kering cecair otak aku....
*TETIBA TERASA RINDU SANGAT MASA PREGNANT KAN HAZIQ.. TAK ADA MASALAH LANGSUNG... SIHAT SEJAHTERA AJER... SANGAT SIHAT.. SETIAP BULAN BERAT NAIK 2 KILO.. HUHUHUHUUHU

2 ulasan:

ejea aziz berkata...

huhuhuh..sabo ye..
mana tau banyak prob. time preggy nti nk deliver sonang ..hehehe
take care ye

Ruziawati Bukhari berkata...

senang ye masa preggy ke haziq? t pun alhamdulillah.. pegi check up ikut date yg nurse/doc bagi.. pas tu sakit nak bersalin terus g hosp.. darah tgi x de.. kencing manis x de.. cuma t takut klu t preggy lg.. t kena benda2 ni semua.. tu yg t takut klu preggy tu.. hehe.. troma.. t doakan shima sihat2 selalu ye? jaga diri dear..