Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 28 Ogos 2009

::.. SaMBaL MaLaS..::

yer .. inilah dia SAMBAL MALAS ku..... kalau dedulu... sambal nie akan di makan denga ubi kayu rebus... perghhhhhh masyukkkk gilaaa waaa cakap lu... terangkat......... sekarang nie sambal nie telah menjadi kegemaran utama en.din... kalau boleh setiap hari.. mesti en.din request suruh buat sambal nie... makan dengan nasi panas-panas....... gaul sama telur goreng pun sodap......
* ada plak yang bertanya cam mana nak buat.. senang ajer.....

bahan-bahan...
4 biji cili merah
3 biji cili hijau
10 biji cili padi.. ( ikut suka hati kalau nak pedas)
5 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
belacan ( sukatan ikut suka)
ikan bilis.....( sukatan ikut suka)
cara-cara...
goreng belacan sehingga garing...
kemudian... goreng kesemuanya bahan-bahan yang lain tadi ..... sehingga bawang layu dan ikan bilis garing....angakt... kemudian tumbuk... tambah garam sikit..... makan dengan asam limau kasturi.....
perghhhhhh.. terangkat ........

Selasa, 25 Ogos 2009

::.. CiTeR BuLaN RaMaDHaN..::

yuhuuu....... yuhuuuu.........

pe kabo?.... sihat ke?........

kengkonon plak ceria plak kan.....

sesajer... walaupun nampak 'no' berlakon.....



alhamdullilah.... hari nie dah 4 hari kita berpuasa ek....

amacam.... ada yang ok tak.. atau ader yang dah 'raya' awal..... huhuh....

tak per.. orang pompuan tak per.. jangan plak orang Jantan yer.... issshhhhhhhhhhh

tak elok 'no' buat perangai cam gitu yer.....



erm.... minggu nie aku berbuka sensorang .... sebab nyaa.. anak jantan aku tu kan tak dek.... tak balik lagi ko..... tak mau balik katanya.... jadinya mak dia nie terpaksa laa berbuka sensorang ... walaupun di temani dengan aiman.... ermmm.. kalau dengan aiman.. serupe lerrr ko makan sensorang......... tak dek selera langsung aku nak makan...... en.din plak minggu nie kerja petang... maka nya.. aku berbuka laa apa yang ada... tak masak pun ko.. MALAS... tak dek orang nak makan...... jadinyaaaa....



third day ..... berbukaa....... apa yang aku makan...........? aku makan apa yang ada..... aku minum air panas segelas.. dengan kurma 3 biji... nasi?.... uihhhhh aku pose-pose nie tak lalu betul nasi..... kalau nak makan sangat pun aku akan makan roti ajer........



4day sahur....... ermmm... en.din ajer yang beria-ia makan nasi.. aku seperti biasa segelas air suam.. dengan kurma...... udah cukup tu.. kang makan bebanyak .. tengahari aku lapor........ apa!!! lauk apa?.... huhuuhu.. aku tak masak... makan tolor goreng.. hehehehehhe cian kan..........



4day ... berbuka.... ermmmmm berbuka tadi aku g beli kan aiman roti canai.. sekali tu aku teringin nak makan ROTI BOOMMM... pastu aku beli karipap... seri muka... dengan onde-onde... masa berbuka.. semangat berkobar-kobar aku nak makan roti boom tu... sekali ko... erm... hampeh.... tak boom langsung...... sedap lagi onde-onde yang rege RM 1.50 tu.....



dan untuk sahur pagi nanti .. aku masak ayam goreng dengan 'sambal malas'... haaaa tak tau ker... tak per.. nanti aku upload kasi tau .. aku rasa kalau orang JOHOR tau laa kot...

Isnin, 24 Ogos 2009

::.. CiTeR BuLaN RaMaDHaN...::




erm..... hari nie dah masuk hari ke 3 kita pose kan....alhamdullilah pose aku ok jer.. tak dek rasa gastrik bagai.... syukur....


first day berbuka.. aku masak ayam kicap(permintaan haziq) ... sup sayur fish ball ( kegemaran aiman ).. dengan sambal tumis ( selera tekak aku ).... aku masak ikut selera seluruh rumah.. kecuali selera en.din.... sebab en.din tak kisah.., di bantai apa ajer yang aku masak..... dan macam biasa jugak... time bulan pose nie laa aku kena control haziq makan.. mana tak nyaa... fisrt sahur dah menambah nasi 2 pinggan walaupun berlauk kan telur goreng dan kicap...dan masa berbuka tu.. uiiiihhhhhhhhh kusssss semangat.... 2 pinggan lagi nasi menambah tau.. aku yang tengok pun kembang tekak.. bila aku kata.. makan sikit-sikit.... alasan dia.. tak tahan perut dia lapar sangat.... habis camna.. kang aku marah kang.. merajuk tak nak puasa laa plak.. lagi payah........


second day sahur..... ermm.. pagi tu aku dengan haziq jugak yang ada .. en.din korje gak...... so .. pagi tu anak jantan aku ok.... tak banyak sangat songgehnya.. dan alhamdullilah tak menambah.. aku nengok dia berselera ajer makan.. sambil makan 3G dengan en.din.... bapak dia tergamam nengok anak jantan dia pepagi buta makan... selera ajer...........


second day berbuka..... ooo untuk berbuka petang nya.. yuhuuuu... aku berbuka rumah mak aku... heheh.. tapi tak bermakna aku 'ngelat'tak buat apa-apa.. tetiba tekak aku teringin sangat nak makan kuih seri muka dengan pau sambal... so pagi tu aku telah merempit dengan en.din ke pasar.. heheheh dah lama betul aku tak naik motor.. since aiman ader..... kalau dulu.. 'SORGA' tul naik motor tu... memula tu aku rasa gayat tul .. tergelak-gelak aku atas motor.. hahahahahha........ dan petang berbuka umah mak aku.. aku suruh mak aku goreng mee...


Third day sahur.... pagi nie sahur dengan en.din... haziq?.... haziq aku tinggal dengan akak aku.. kan cuti sekolah.. dah lama dia demand dengan aku nak tidur dengan sepupu kesayangan dia.. tu yang tinggal tu... sunyi gak ler pagi tadi tanpa haziq.. keh keh keh keh....... dan lauk untuk pagi tadi adalah ayam kicap lagi.. hahahahhahahahahahahahaha

Sabtu, 22 Ogos 2009

::... FiRsT SaHuR..::

alhamdullilah.... selamat dah satu malam kita bersahur....
malam tadi aku bersahur dengan haziq..
en.din korje malam minggu nie
hanya berlauk kan telur goreng dan kicap....
lauk cam gitu pun anak jantan
aku menambah 2 kali......
pagi nie tetiba plak anak jantan aku tu
mengadu sakit perut...
LAPAR lagi laaaa.......

Sabtu, 15 Ogos 2009

::.. TerDeLeTe PhOTO MoDeL BeRTuDuNG..::


Bengang gila aku .. di kala .. aku bersusah payah ke sana... dengan mengharungi hujan lebat... traffic jammed... dengan banjir..... untuk berphotog.... tetiba ini yang terjadi.. alahaiiii' camner laa leh jadi cam gini.. uiiiiihhhh tak dek rezeki betulla ... beria-ia aku beraksi dengan kamera h/p aku nie.... kenkonon leh shoot pic yang menarik.. sekali bila dah balik.. bleh plak aku ter delete.... .. tapi aku nasib baik gak ler.. hanya tinggal sekeping ajer pic yang terselamat...... kesian model aku nie... nak tengok tak siapa kah gerangan model aku tu.....



.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.



Shomeii Tak

Jumaat, 14 Ogos 2009

::... SeSSi MeLaHaP... MeLaNTaK... D' SusHi KiNG..::



uiiihhhh hot pic nie...

kejadian tengahari tadi .. bertempat di Sushi King, Alamanda.... terdiri dari piranha-piranha yang Voque..... Voque ker.....?.. ermmm nie lah dia... kitaorang .. hari nie tak tau nak melantak apa..... last pilih Sushi king ... lagi pun aku kena banjer itu budak yang rasa kengkonon Comeii .. si Ellysa.. yer ler kan... semalam dia teman kan aku sampai jam 6:00 lebih .. sebab aku kena siapkan kerja-kerja aku tu.. kalau tak dek lysa... haiiii.... alamatnya tinggal aku sensorang laa dekat opis tu.. dah laa aku nie jenis spesis penakut tahap paling hampehh .... di sebabkan dia dah dok teman aku.. so kena laa bagi upah kan... mulut dia tu asyik laa nak makan 'TOKOYAKI'... haaa apa lagi.. ke Sushi King laa kitaorang tengahari tadi.....


Hot green Tea.... For Cik Bedah


so apa lagi. HASIMASHEEEEEEE......... ( macam dia sebut nama aku lak kan.. ahahah cik bedah Vangga.. Vangga..) jom nengok apa yang kitaorang makan..


kacang nie apa kebenda namanya pun tak tau.. tapi sedap.. manis ajer


one of my favourite... Ebiko

udang tempura... yummy

Tokoyaki

Golden Ball




Jom layan plak... piranha.. melantak...













Isnin, 10 Ogos 2009

:.. TiMe UnTuK EnJoY..::



erm.. citer ahad dah habis... nie citer isnin lak..

isnin aku cuti... cuti?... nie adalah cuti untuk aku berjimba-jimba dengan member sekolah aku... Fiza dengan Huda... actually ramai yang di jemput tapi masing-masing ader hal kan... ialah.. dah weekday.. kalau jumpa time weekend maybe ramai.. habissss.... kalau weekday kena bawak anak laa plak.. motif sebenarnya ... 'No Child and No Husband'... bleh..

so pepagi hari aku dah keluar hantar hero-hero aku dulu ke Taska.. tapi... aiman dengan haziq tau laaa yang aku nak kemana..... sebab dorang pelik.. tengok aku berseluar Jeans bagai kan...
haziq:.. ummi nak g mana nie..

aku :.. ummi nak g kerja laa
haziq:.. tak pernah pun ummi g kerja pakai baju cam gini..
aku:.. ummi kursus..
haziq:.. kalau kursus mana beg
aku:..?!!!!!!!

haa sambung balik.... habih camno... tak leh mak dia nak berseronok-seronok langsung.. yang si aiman.. lagi haru.. dok mengamuk nak mengikut.......lepas sessi dengan anak-anak.. aku mengorak langkah... berdesuppppppp ke LRT......

abaikan kulit muka ku yang menggerutu dengan Jerawat

tepat 9:30 aku dah terconggok depan SOGO.... uihhhh nostalgia betul.. teringat time-time aku berdating dengan en.din.... pepagi cam gitu ler aku dah terconggok depan sogo.. pastu kang sampai ke petang laa baru aku balik...... mau tak nya.. satu KL kitaorang pergi.. time tu tak dek keta....so kitaorang naik teksi laaa jalan-jalan....... uiiiihhhhhh syiok gak ingat kisah lama.....


ok sambung..... bukak ajer pintu SOGO.. fizah dengan huda.. tak nampak batang hidung lagi.. aku masuk jalan-jalan dalam SOGO cuci mata dulu... tapi kan aku paling syiok tau.. kalau masuk SOGO time pepagi.. sebab rasa sungguh di hormati.... tapi sampai.. habis lagu kebangsaan SOGO tu laa kan ... lepas tu......boooolayaannnnnnn.......

aku dan Fizah

aku dah Huda

Huda dan Fizah



fizah dengan huda sampai.... apa lagi..... ke RED BOX laaa.... Layan pelbagai jenis lagu.. melalak.... sambil melahap apa yang ada dekat sana sampai 3 jam..... dan berjimba-jimba pada hari itu.. telah disponsor penuh oleh Fizah

Ahad, 9 Ogos 2009

:..ShoPPiNg..::


yuhuuu... salam bersiaran kembali cik bedah di ruangan blog nie... banyak hari gak cik bedah tak mengupdate Blog cik bedah nie.. bukan apa... cik bedah tak berapa nak ader idea laa plak akhir-akhir nie.. kengkonon dulu beli lappy nak jadi blogger tegar.. tapi.. ermmmm biasa laa hangat-hangat t%#k ayam ajer kan.... haaa gitu......

ermmm.... laporan hari nie.. haaaaa... pagi tadi lepas en.din balik... cik bedah cam biasa buatkan sarapan.. a'a sarapan... pagi nie cik bedah hidangkan 'Nasi Goreng Kampung'... lama betul cik bedah tak goreng nasi... sesekali tu sedap gak ek.....


dan lepas bersarapan... cik bedah anak-beranak bersiap-siap.... nak kemana?... haaaaa hari nie.. adalah hari untuk SHOPPPIINNNGGGGGG....... cik bedah suka no kalau en.din bersuara.. "JOM G BELI BAJU RAYA..".. haaa cik bedah apa lagi... dalam kepala nie.. dok berputar- putar laa nak beli macam-macam kan..... haaaa dah kita berbalik pasal tadi... kali nie cik bedah pergi dengan LRT...... motif nya ialah sebab kengkonon nak seronok kan anak-anak tu... lagi pun si kecik tu sememangnya tidak pernah lagi cik bedah bawak naik LRT nie.... kira nie first time untuk dia laa.. beberapa kali untuk si haziq.. dan berpuluh kali untuk en.din.. dan beratus kali untuk cik bedah.... amboiii statement kan... ayat berlagak ker?..... ehhh tak dek maknanyaaaaaa ......uiihhh bukan main seronok lagi si aiman tu.. almaklumlaa first time.... excited terlebih laaa kan.... dalam LRT tu.. mulut tak berhenti langsung.... bercakap ajer.. yer lee.. suka lee tu..





masuk ajer SOGO.. mata cik bedah dah berpinar... pala otak dok berkira... mana tak nyaa.. SALE.. macam-macam ada....... uiiihhhh kalau laaaa cik bedah nie banyak duit rasa nya semua cik bedah nak beli..... haisssshhhhhhhhhh itu namanya membazir laa plak kan........ dah hentikan angan-angan cik bedah tu....... uiihhh ramai gilaa orang kat SOGO hari nie... ermmmm misi pertama cari baju untuk budak-budak dulu.... dah habis bayor.. misi baju bapak lak.......... tapi sambil tu... cik bedah tak lepas kan peluang... misi baju cik bedah harus laa ader kan...... ambik-ambik longgok depan cashier.... pastu CABUUUTTTTTTTT... hehehheheh.. sebab en.din BAYOR.. heheheheehheh....... pastu akhir sekali... misi cari beg cik bedah....... habis misi semua.... perut udoh lapor... kitaaa makan dulu... ermmmmm lama betul tak makan KYROS KEBAB.. yummyyyyy...


aiman dah boring....


sekian.. laporan dari Cik bedah.....mata teman udah tak leh nak bukak.. dah macam apa ghoper teman nie....ZzzzzzzzZZZZZZZZzzz

Ahad, 2 Ogos 2009

:... BiLa GeRaM CiK BeDaH GoMoL La..::


semalam adalah.. sessi "Mengomol"... si tembam Hannan Aisyah.. uihhhhh.. puas laaa cik bedah mengomol budak debok nie... yang bestt tu.. muka dia selamba ajer bila kena ngomol dengan cik bedah.. tu yang cik bedah suka tu bangat...... aiissshhhh malas laa plak hari nie cik bedah nak mengomel panjang melebar kan... haaa tengok ajer laaaaaa bestttttttt oooooooooo....... tapi cik bedah tak dek laa nak nempek gambor... aksi mengomol cik bedah dekat budak debok nie ..ate nya.. kalau udah cik bedah yang mengomol saper plak yang nak ambik kan gambor yer dak.... nak di harap kan en.Din...uihhhhh lambat laaa lagi dia nak melayan cik bedah punya karenah tu...... ate nyaa idok ler ader pic cik bedah.....

haaaa.. tengokkk mata dia

tengok pipi dengan tangan dia..

uiissshhh gebussss.. ermmm geyammm nyaaa