Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 30 April 2009

::... DaH CaM eSoK NaK RaYa..::


uihhhh... sunyi gila jalan pagi tadi...kalau tak haaaa... menimbun kereta dekat bulatan putrajaya tu... ehhh dorang nie dah cuti ker ?...... mak aiiii awall gilaa dah cuti.. oooooo dorang nak balik kampung kot... atau dorang nak pergi bercuti... cuti-cuti malaysia kot........... aku rasa dah cam esok nak RAYA laaaaaa plak.... nie aku dekat office nie ader laaa 2.. 3 .. kerat dah bercuti... meja dah kosong.... alahaiiiii sonok gak ek...... jalan-jalan... balik kampung........ aku!!!!!!! setahun sekali baru laaa balik kampung nu!!!!.....tu pun balik kampung En.Din laaa dekat kelantan... kalau kampung aku tiap-tiap minggu aku leh balik... 'sekentut' ajer umah mak aku tu....... anak aku asyik laa nanya aku.. 'ummi nanti kalau nak balik kampung kena cakap dengan cikgu dulu tau....eh.. bila kita nak balik jumpa tok ayoh dengan tok mek nie ummi.. orang lain semua balik kampung'..... habih camno..... dah omak ko nie tak ado duit nak berjalan... asal balik kang.. RM 500 tak cukup.. makan lagi.. minyak lagi.... nak itu .. nak ini.... haaa sudahnya... adalah lebih baik kito duduk umah ajo laaa kan......... hehehehe.....

hari nie aku rasa pun cam aku nak ambik half day gak laaa.... tu si haziq pagi tadi aku hantar pergi taska badan dia panas lagi.... boss aku lak pagi nie ader meeting ... so makanya tak leh laa aku nak ber EL hari nie.. .petang kang ok laa kot... En.Din pun demam lagi .. tapi subuh sepi'e.. dah berangkat ke tempat kerja... aiiiii En.Din tu kan pekerja yang berdedikasi..... biar sakit.. asalkan kerja jalan..... suka hati laa hai... malas nak mengomel lagi........


di kesempatan nie gak aku nak menggucapkan 'SELAMAT HARI PEKERJA".. kepada semua warga-warga makhluk ALLAH dimuka bumi ini...... dan tak lupa gak kepada suri-suri rumah jugak 'SELAMAT HARI PEKERJA'.. tanpa mereka.. tak bersih laa umah... tak dapek laa orang rumah tu nak makan kan..... so selamat laa yer!!!!!

Rabu, 29 April 2009

::... aiK TaKKaN NaK MaRaH KoT..::


uhhhh... panas-panas....... letih siot.....

nie aku baru balik, ambik En.Din dengan Haziq dekat Klinik Kerajaan...

hari nie... 2 mamat tu demam..... aiman?.... aiman alhmdullilah sihat....


nie aku nak citer sikit.... bengang ader... marah ader..... tapi yang paling banyak kelakar...

hahahahahhahahahhhhhaahahahahahahahahhhahahaaa..,wakakakkakakakakakkakaka..


citer nya.. tadi aku pergi ambik En.Din kat klinik... masa dekat traffic light tu.. adeer laa satu keta kancil nie.. no. pendaftaran kereta sabah......... lampu dah hijau.. keta tu tak jalan.... En.Din apa lagi tekan Honnn laaaa kan...... ala bunyi kan sikit ajer.. .. masa aku nak ke kiri jalan... tetiba dia himpit kereta aku.. ekelehhhhh mamat nie.. apa hal lak nie.............. bengang laa aku.. dah laa kesan kena sondol ari tu tak baiki lagi.. nie ko nak himpit keta aku lagi apa hal kan.... aku nengok ajer laaaaaa.... pastu tetiba dia bunyikan hon kereta comeii dia tu....apa hal lak tu !!!!!!! masa berhenti traffic light sekali lagi.. dia tunjuk-tunjuk dekat aku.... eh.. apahal lak........ aku tanya En.Din pun En.Din sengih-sengih....

oooooo aku tau naper.. rupanya dia tak suka kot orang bunyi kan honn dekat dia kot......

habih tu kalau tak suka sila laa engkau perihatin bila memandu........

bagi aku kalau ko nak tunjuk ker atau nak marah ker..... aku pedulik apa!!!!! ader aku kisah kan..... kalau berani keluar ajer laa dari kereta ko tu........ aku bersedia ajer.....kalau dah dengan pompuan nak buat gaduh.. memang ko nie..... arghhhh faham sendiri ajer laaaa.....

::...WaLLeT aKu.. PuRse aKu... ::

Sekali lagi aku telah di Tag... tapi kali nie aku di Tag oleh KaK Ai a.k.a KELIWON... hahahahhaha. jangan mare yer kak..... hhahahhaaahahahahaha.....

tag kali nie... Sila Tayangkan Beg Duit Aku..... cenggitu ler lebih tak kureng nyaa......jom nengok... jangan plak nanti ader kata aku riak laa ek... dah nak nengok kan... haaaa.. silakan....


::..Luar..::

haaaa... nie ler beg duit aku... nie kan aku dah tepek dulu... hadiah dari En.Din.. sempena apa entah aku pun tak tau.... nie kira beg duit aku yang ke 5 dari umur aku 20 sehinga laa sekarang nie umur aku 29 tahun 10 bulan..... serius aku pakai beg duit sememangnya lama ... yang sebelum nie aku beli masa haziq umur 5 bulan... dan baru di gantikan dengan yang ini.......

::.. dalam..::


ya Allah.. dalam pun nak nengok gak ker.. haaaa nie kira dalam.... merangkap sekali apa yang ader dalam beg aku nie... malas aku nak snap pic bebanyak... mana tak nyaa.. masa aku tengah dok snap pic gambar nie.. En. Din leh sound aku.. 'aik.. wallet pun nak bergambar jugak ker'... haa bukannya ader apa pun...itu ajer yang ader ..

B. Introduce your purse brand, price & where you buy.

BRAND: Sembonia


PRICE: Ntah mana ler aku tau.. En.Din yang belikan..


BOUGHT AT: En.Din beli dekat kedai Sembonia laa tu kot.....





C. Take out whatever its inside your purse



haaa. tadi kan aku dah tunjuk sikitkan.. nie plak kad yang ader.. tu i/c budak aiman... lesen memandu aku.. aku suka pic tu.. sebab masa aku pi kedai nak sanp pic nie aku mengandung baru 7 minggu.. dan yang ader gambar En.Din tu.. dah sah-sahla kan kad nikah aku...nie ajer yang mampu aku tunjukkan... dalam tu pun ader gak kad cucuk keluarkan duit.... kad itu.. kad ini... dan kad apa-apa laaa kan.... yang ado...

D. Tagged other 7 persons.

1. T

2. ejea

3. aimi


5. acik kiah

6. makcik esah ngajar gaji

7. makcik lina bini pakcik rais bas sekolah


aku tag 4 orang aje.. yang selebih tu.... aku hentam ajer LABU.......


E. Comment on your friend’s (who tagged you) purse.

Purse akak kita tu... meriah sungguh.. macam-macam jenis kad ader... apa nak semuanya ada.. yang paling aku suka nengok lesen memandu dia... weeeiii kak jelitayu ko masa tu kak......dan yang tak tahan.... siap ader Yassin tu..
..AWARD...

dan aku gak dapat award dari KaK Ai a.k.a KELIWON...nie jugak comei tau award nie..aku pun murah hati gak laa nak bagi award nie kat korang yang sudi masuk.. menerjah.. dan membaca blog aku nie...

Isnin, 27 April 2009

::... PeNaT GiLa...::




hari nie aku masuk kerja dengan keadaan yang tak terurus.....
aku mengantuk laaaaa.....
mata aku layu ajer pagi nie....
apa yang aku cari pagi nie semuanya tak jumpa..
sedangkan semuanya depan mata...
alaaaaaaa..... cam naa nie.......
aku kepenatan laaaaa.....
tiga hari aku dok berkampung umah mak aku dekat ampang...
nie kes dan gara-gara akak aku yang sorang tu ler..
kang tak diikutkan... merajuk laaa plak... kang SENTAP.. aku gak yang susah.........


Kesnya

Abang Ipar aku pergi outstation dekat Labuan... so hari sabtu dan ahad... akak aku tu ader kerja.. so dia akan bawak si Fifi.. .yang lagi dua orang tu tak dek orang nak jaga... so kena laa aku jaga....... uihhhhhh letih ok.. bukan letih jaga dorang tau.. tapi letih sebab aku tak berhenti memasak sebabnya nak isi 'Tembolok' dorang........kang tak masak kata kau dera plak kan... dari pagi tu aku start buat breakfast.... tengahari lagi....... oooo malam akak aku belikan satey..... dan paling aku geram tu... habis bersepah umah mak aku tu..... kang aku baru kemas disepah kannya lagi.. itu termasuk laa dengan perangai 2 hero aku tu....... penat ok......haaaa.. sore aku jangan cakap laaa... dah cam Tarzan..



ini le akak aku tu.. dengan si Fifi.. si Fifi nie asyik nak berkepit ajer dengan mak dia tu... kalau mak dia peluk aku.. haaaa bleh merajuk tau...

ahad plak

lepas breakfast...... ooooo pagi tu aku tak masak pun.. aku suh En.Din belikan Roti Canai ajer....

lagi pun mak aku kata masak sekali untuk tengahari nanti... ooooooooohhhhhh leganya... dan lagi pun petang tu akak aku nak buatkan Pizza... yihaaaaaa

haaaaaa pagi tu aku bawak dorang semua lepaskan tension dekat Swimming Pool dekat umah abang aku...... haaaaaaaaa berkubang laa korang sampai LEBAM.......

si gumuk berendam..... dah besar lak aku nengok anak aku nie
kekasih hatinya... katanya....
anak dugong
relax kan...
tampor... ker bergurau tu


sejuk perut aku .. anak aku jadi imam

video

kelakar ok... sila saksikan gelagat anak-anak aku nie...

Jumaat, 24 April 2009

::... BiLa PiRaNHa MeLaNTaK..::



hari nie aku nak citer apa yang telah berlaku dekat office aku..... yer sila rujuk pada tajuk...

kenapa !!! terkejut ker............ hahahhahahahahhahaha

hari nie buat entry petang sikit.....

sebabnya..... terlewat.........


semalaman aku bersekang mata... memasak makanan untuk aku menjamu piranha melantak... hahahahhahahahahhahahaa....... weiii kengkawan jangan marah aku ek.. nie ayat lysa..............


tak ..... sebenarnya.... aku dah janji dengan budak-budak office aku nie nak masakkan........... NASI KERABU.. sajer nak menjamu dorang ajer... tapi bukan semua... aku belanja geng-geng aku ajer.. segan laa plak nak panggil satu floor aku..... sebab bukannya sedap mana pun... sekadar leh telan ok laa kan......


tapi kan aku sorang yang bawak makanan....LYSA .. bawak kopok.. dengan ayam cili..... AIDA.. coctail...... Nogha... buah kiwi yang ber......... dan Puan Lieya... air ribena........... so adil laa kan.......


yang best tu.. makanan punyalah banyak.. tapi yang melantak cuma 5 Piranha... dah kata Piranha kan....


antara makanannya.....

nasi kerabu ku


ahli piranha tengah menghidang

ahli piranha yang paling Voque

ahli piranha yang paling tembam dan montel yang tengah melantak

dan ini ahli piranha yang paling psiko....

Khamis, 23 April 2009

::... aTTeNTiON..::





PERHATIAN..


ENTRY BERPHOTOG BERSAMA HANNAN AISYAH TERPAKSA DI HOLD KAN DULU...



ATAS SEBAB - SEBAB YANG TAK DAPAT DIELAKKAN.... ENTRY ITU AKAN DI PUBLISH PADA 1 MEI 2009... JANGAN TANYA KENAPA TAU....... HEHEHEEE


gambar tadi tak leh nak publish.. gambar aku dengan Hannan pun jadi lah

si tembam ku.. Haziq Irfan

semalam aku pergi klinik.. tak tahan laa .. sakit gila pinggang aku.... memula tu aku pergi klinik kesihatan.... fullamak.... penuh gilaaaaa......dan disebabkan aku malas nak menunggu .. aku telah berpaling arah.. aku ke klinik berbayo laaa plak... tahan laa aku weeeiii nak menunggu lelama kan.... Doc. terkejut sebab pinggang aku bengkak... dan Doc tu scan .. peranakan aku ader jatuh sikit... so Doc advise suh aku berurut....... dan dengan bangganya semalam aku telah mendapat MC dari Doc yang penuh budiman itu... hehehehehhe.... makcik suka.............pas.. keluar kinik... tetiba aku gegatai meninjau di Proton Edar....... sesajer nak menengok kereta EXORA tu..... hari tu aku nengok yang M-Line punya.. aku rasa tak berbaloi langsung.... tapi bila nengok yang H-Line.. perghhhh cantik laaa plak... tapi itu semuanya angan-angan kosong belaka... nak sedapkan mata nie kan...... B.. bila kita nak tukar kereta kita tu ek... hehehehhe.....

Isnin, 20 April 2009

::... aPaLaH NaSiB aKu..::


.. sekarang nie... aku tak selesa langsung nak duduk.. sambil bersandar.... sambil mengoyang-goyang kan kaki .... sambil berpeluk tubuh.........................................................

.. sekarang nie.. aku sedang duduk... menegak tanpa bersandar. tanpa mengoyang-goyang kan kaki dan tanpa berpeluk tubuh.............................................................


AKU SEKARANG TENGAH MENGALAMI SAKIT-SAKIT BADAN.... SAKIT PINGGANG DAN KAKI YANG TERSELIUH.. DAN TERDAPAT BEBERAPA KESAN BENGKAK DI SESETENGAH TEMPAT DI BADAN AKU .............. SAKIT LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...........


korang tau tak naper.....

aiiii nie laaa dah jatuh... jatuh lagi........

dua hari berturut-turut aku jatuh tau.......

sakit laaaa ......


SEBABNYA..


Kes 1:


Hari : Sabtu

Lokasi : Pasar Malam Bangi

Pelakon Utama : Aiman dan Aku

Pelakon Tambahan : orang-orang disekeliling dan juga En.Din dan jugak Jugak Haziq


Kisahnya....


petang sabtu aku ajak En.DIn pergi Pasar Malam Bangi , sebab aku nak cari mangga muda .. nak buat jeruk ko!!!.. since SIL aku balik kelantan ari tu.. MIL aku kirim mangga... dan aku buat jeruk.. bila dah habis tu yang gi cari lagi tu... sebab kengkonon nak buat stok jeruk mangga..

habis disitu....... citer balik.... sampai ajer dekat check point pertama... aiman dah mula buat perangai... nak CD UPIN & IPN plak..... masalahnya... dekat check point pertama tu tak ader jual CD tu... masa aku nak masuk ke Check Point kedua .. nak beli keropok... si budak kecik aiman nie telah pun menarik tangan aku... sehingga dia terjatuh.. bila dia jatuh... dan tangan dia masih memegang tangan aku....dan dengan itu.. dengan aku sekali jatuh.... MALUUUUUUUUUUUUUUU siottttt.... ketika itu orang disekeliling begitu ramai...... sib baik aku tak himpap dia.. kalau tak .. jadi lempeng laa budak tu kan.... disebabkan geram dengan perangai dia tu aku pun... tampar laa dekat bahu dia...... tetiba ader sorang sumbang ........

".. eh jangan laa di pukul anak tu.."..... dan bila aku menjawab........ sila tahan telinga ..

".. ehh suka hati laa nak pukul anak ker tak nak.. dah anak aku... jangan nak sibuk, suka hati aku laaa" ...... bukan apa.. aku geram laa dengan perangai aiman.... setiap kali pergi pasar malam mesti buat hal.. buat hal ajer mesti dekat pasar malam........ dan tolong jangan tanya aku .. riaksi En.Din pada aku masa tu ok... AKU TENGAH ANGIN NIE....... sib baik ader haziq tolong memapah aku berjalan.....

disebabkan kejadian itu.. lutut aku mengalami kelonggaran tahap teruk gak laa.. dan buku lali aku terseliuh... SAKIT..... semalam jalan pun terencut-encut...........


mangga yang telah berjaya aku jeruk kan


KES 2 :
Lokasi : di parking umah aku


pelakon utama:.. hanya aku


Kisahnya...


kesnya.... semalam aku balik lewat.. aku gi umah mak aku.... disebabkan parking di parking lot telah penuh.. maka dengan itu En.Din parking kereta diatas tempat yang sedikit berbukit....... dan masa aku nak turun bukit itu... tetiba ... haaaaaa.. sluuuuuuuuuuuuu aku terjatuh.. sebijik cam aku main jet ski...dan dibadan aku penuh dengan barang-barang... sekali aku rasa pinggang aku terhentak.. dengan benda keras.. tapi alhamdullilah laa tak berbunyi cam nangka busuk kan.... sekali aku nengok didalam beg itu... pinggan dan bekas karipap yang mak aku kirim kan itu telah pecah... huhuhuuu... MAK KARIPAP TU DAH TAK LEH NAK MAKAN...... huhuhuhu.......

Jumaat, 17 April 2009

::... aNaK aKu KaH iTu..::

aku malu siot.............................
malu yang aku rasa.... cam nak menyorok muka aku dekat
tepi pokok.. tepi dinding....kalau aku nie kecik dah akku masuk dalam lubang tikus tu... aik.. berani ker.........

KENAPA AKU MALU.....................

al-kisahnya.... semalam aku pergi MAYBANK.. sebab nak masukkan duit....
dan sedang aku kusyuk menyemak no. akaun dekat maybank 2u..
dengan tetiba nyaaa ..... aku mendengar sore ..
"UIIIIII BANYAK NYA GAJI"...

aku rasa macam sore anak aku ajer tu... sekali pandang...
YA ALLAH ANAK AKU...... HAZIQ!!!!!!!!!
cuba korang bayangkan ek... dengan muka menepek di tepi auto teller tu...

MALU AKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ANAK AKU KER TU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rabu, 15 April 2009

::.. JaLaN- JaLaN CaRi RuMaH..::

haaaaa.. tadi aku dah citer hari sabtu kan... now sekarang aku nak citer kisah hari ahad lak.. hikhikhik... hari nie aku nak mengila membuat entry.... MENGILA!!... banyak no ker citernya tu kan..... YANG ADO....!!!!!!!!!!........haaaaaaa......... itu laa kisah nyaaa.. kalau si BECOK nak bercerita..........

hari ahad tu.. dari pagi kitaorang kuar rumah.. sebab musabab yang paling utama nak jalan-jalan nengok rumah.. yer... aku nak beli rumah.. so sekarang nie aku dengan En. Din tengah dok cari-cari yang sesuai... dan yang paling utama sesuai dengan POKET kitaorang.............. aku cemburu... semua orang dah ader rumah.. aku ajer yang masih dok menyewa rumah gomen nie haaa.. sampai bilakan..... maka dengan itu aku nak beli rumah aku sendiri..... bila aku dah berkenan .. En.Din plak tak berkenan.. perkara-perkara yang selalu En.Din membantah pilihan aku..... JAUH DARI AREA SHAH ALAM.. atau... JAUH NAK BERULANG-ALIK ke SHAH ALAM.. so sekarang nie aku masih lagi mencari-cari....

so pagi tu .. kitaorang sarapan dekat WARISAN.. pekena NASI LEMAK....

budak kecek nie.. macam nie laa perangai dia kalau di suruh makan.. tak reti duduk diam.. lagi buat aku geram... dia bleh kemam nasi dalam mulut tu.... apa laa ini budak nak makan pun kena paksa

tak macam ini budak.. kalau bab makan.. tekun dan tawuduk........

ini antara rumah yang kita orang pergi tengok.. banyak cantikk.. dan banyak busat... dan duit dia pun banyak busat jugak... ini rumah rege dia RM 680K.... poket aku tak mampu yang ini... yang mampu cuma nengok ajer......

nie.. bilik utama... besar gilaaaa

ruang makan .. di sudut pandangan atas

ruang atas...

ruang tamu kedua... aku berkenan gila dengan deko yang dekat luar tu

ni taman dekat luar

sebenarnya aku nak ajak En.Din tengok umah nie... rumah nie kira atas tangan laaa.... rege dia sebelum nie RM 170K.. dah kata atas tangan orang kan... maka dengan itu rege dia RM 240K.. aku suka umah nie sebab ruang tamu dia luas gila.. 22' x 75'.. gitu ler.... rumah nie dekat area Prima Saujana, Kajang..

balik tu.. singgah makan dekat sini..... WONG SOLO... sedap nya..... AYAM PENYET

kita order dulu

anak jantan aku yang sorang nie pun sibuk gak nak mengoder sendiri

dan antara MENUNYA

jus alpuket.... JUS AVOKADO

GADO-GADO

EMPAL SAPI PENYET... ( Daging Lembu Penyet)

dan menu utama AYAM PENYET

::... Si RaJiN DaN Si MaLaS

dah lama rupanya aku tak update.. entah ek.. sibuk kot.... dan lagi satu aku ader sikit rasa malas... MALAS.... yer aku nie memang ader perangai PEMALAS... uihhhh perangai nie memang susah aku nak lupuskan dari hidup aku nie....... kalau datang perangai RAJIN.. uihhh.. kalah orang-orang yang rajin nie tau...... kira time tu aku laaaa orang yang palingn istimewa aku rasa.. tapi kalau SI MALAS dah datang.. haaa ko nengok..... segala-galanya marveloussssss...........................
aik... banyak laaa celotehnya kan... nie aku nak mengatakan yang hari sabtu tu si RAJIN telah datang.... bila rajin dah datang.... apa lagi.... mula-mula aku ke PASAR dengan ditemankan buah hati pegarang jantung aku tu laaa.. EN.DIN.. ( ayat ambik hati,.. huhuhuh ) hehehehhe.. menu aku pada hari itu adalah... NASI KERABU...... dan dessert (warghhh siap dessert ko)... BUBUR BIJI NANGKA.... dan hari sabtu tu pun kitaorang tak kemana pun sebab DUNIA asyik MENANGIS.. dan sebab paling utama .. AIMAN DEMAM..

nie gambar bukan keluar dari dalam perut kamera aku tau.. aku telah menggunakan belas ikhsan dari Mr.Google..... aku tak sempat nak menyentap pic nasi kerabu aku tu.. sebab.. perut kitaorang yang menyentap dulu... MAKA NYA!!!!!!!!!!!!!!!! kira sama ajer.. cuma yang beza aku punya nasi Kuning..... itu ajer yang beza dengan gambar nie.... kira HALALAN TOYIBAN

Rabu, 8 April 2009

::.. KaLau La DeKaT MaLaYsia aDa...::


apa yang kalau Malaysia ada?.....

kalau laa Malaysia ader buat program 'THE BIGGEST LOOSER'.. aku laa orang pertama yang akan MASUK.......

yer aku sekarang nie adalah peminat setia RANCANGAN ITU..... kagum aku......

aiiiii bilaaa laaa aku nak mencapai BERAT BADAN YANG IDEAL nie....... ermmmmmmmmm

Selasa, 7 April 2009

::.. CiTeR HaZiQ ... AiMaN pLaK HiLaNG

hari nie aku nak citer pasal 2 orang anak jantan aku nie... seperti biasa macam sebelum-sebelum nie yang pernah aku citer kan... biasa laa kan dah nama LELAKI mesti laa ader sikit hyper tu kan...




HAZIQ .........

cam biasa.. peningkatan dari segi berat badan.. makin menambah.... berat terkini 31 kg .. ukuran pinggang 32 cm........ seluar habis semua tak leh pakai..... KETAT.......... sakit kepalo makcik nie tau.. mana tak nya..... aku baru ingat nak bershopping baju aku.. tup..tup..kena beli baju dia dulu...... kesnya tu laaa baju + seluar semuanya tak leh pakai dah...... cuba bayangkan seluar aku beli awal tahun.... bulan 3 nie dah tak leh nak pakai.... tapi haziq nie , dia tak banyak karenah sangat.. dari kecik sampai besar senang jaga.... yang penting perut kenyang.... sekarang nie dah bleh laa aku suruh-suruh dia tolong aku.. kemas-kemas bilik dia .. jaga si AIMAN....... yer laa kan .. aku mana ada anak pompuan nak suruh tolong aku kan... nasib laaa HAZIQ ada.. bleh gak membantu....



AIMAN...haaaa.. aku ader banyak nak citer pasal budak sorang nie....... camana aku nak citer ek... haaa aku start dengan yang OK dulu ek...... bukan apa.. budak sorang nie banyak karenah... banyak songgeh...... banyak segala-galanya lah................ memula aku nak citer pasal... aiman dah fully free diapers...... tapi tak sepenuhnya laaaa malam still kena pakai lagi... LENCUN.. kalau bangun pepagi... so di situ aku dah berjimat laaaaaa... susu masih minum... si aiman nie aku tak nak berhentikan dia susu.. sebab aiman nie tak kuat makan.. so kira susu nie bleh membantu tumbesaran dia laaaaa........ tapi yang paling aku tak suka tu... aiman masih menggunakan BOTOL...sebabnya aiman suka 'mengonggong' botol susu tu.. susah aku nak tarik... malam pun macam tu gak.. aishhhhhh camana nak buat pun tak tau.......... sekarang nie aiman suka sangat menyanyi... lagu 'BINTANG'........ siap menari lagi.... oiiii 'seleman'... awak tu lelaki.... jangan nak menari-nari sangat..... hikhikhikhikhik................. lagi satu .. kalau berjalan .. semua orang kata dia pompuan... yang lagi aku rasa gilak sikit.. akak aku leh panggil si aiman nie.. 'NODDY' ....... akak aku kata mata aiman dah samer cam noddy.................................. dan lagi satu banyak LOYAR BURUK..... perghhhh masyuk tulll kalau dia buat loyar buruk dia tu.. tapi kekadang tu aku happy gak laaaa......lagi satu..... kalau dia nak susu kan dia akan cakap... "TAK ROSH NAK THUTHU".. (kak ros nak susu)... dia panggil aku KAK ROS.... nie sebab haziq laaa.... haziq kata aku garang macam kak ros.. upin & ipin tu..




haaaa.. nak tau satu citer tak.... ada laa satu hari tu.. aku pergi pasar malam dekat Bangi.. masa tengah dok jalan-jalan tu.. aiman nie dah mengamok nak baju UPIN & IPIN.... bukan aku tak nak belikan.. tapi aku nak cari yang eloklaa sikit kain tu kan..... dia pilih sendiri ok nak warna apa... kartun macam mana..... habis disitu.. nie kira dah dapat sorang satu laa nie tau. haziq satu aiman satu....... so aku pun meneruskan lagi perjalanan laa kan.. beli sayur bagai.. masa sampai dekat gerai jual BAKSO tu.. aku berhenti laaa .. sebab member aku kata.. BAKSO dekat situ sedap..... masa aku tengah kusyuk dok tengok orang tu mencedok kuah dan bebola daging tu... En.Din hulurkan laa duit dekat aku..... tetiba masa aku pusing belakang.... aku nengok AIMAN DAH HILANG.... ohhhhhhhhh.. kecut perut aku weiiiiii.. kira terlepas sekejap ajer.. .masa En.Din nak ambik wallet dalam poket... dan-dan tu gak laa En.Din baling barang dekat tepi .. terus berlari laaa cari .. aku laaa menjijit barang-barang yang berat tu ke hulu, ke hilir....... En.Din cari sebelah kiri aku pergi cari Sebelah Kanan......... puas aku tanya ornag semuanya tak nampak... habih tu aku ajak haziq pergi letak barang dulu dekat kereta...... masa dalam perjalanan dekat kereta tu.. aku nampak kelibat kepala botak.. cam kepala aiman... rupanya En.Din yang dokong dia.... dengan muka SELAMBA OK.. dia bleh senyum lagi dekat aku tau..... uhhhhhhhh sakit tull hati aku................. dalam kereta apa lagi.... bukan anak aku yang menangis .. aku yang menangis.. sambil mencubit manja (manja ker) di peha kanan aiman..... geram aku............. En.Din citer dekat aku... si Aiman dengan selamba jalan sambil memandang ke kiri dan ke Kanan.. tengok orang menjual.... En.Din kata jauh dia pergi..... tapi tu laaa dia tak menangis tau... apalah budak nie.. tak takut langsung.......... ........ sampai rumah dia terus peluk aku.. 'man ayang amie'..... pastu aku tanya laa 'man pergi mana' ....jawab dia 'ntah ar.. tak tau laaa'.................. selepas kejadian tu.. kemana pergi pun aku akan pakai kan dia HARNESS.. masa aiman hilang kan.. macam-macam aku dok fikirkan... kalau orang culik anak aku.. habis laaa mata anak aku kena korek.. tangan dengan kaki kena potong.. pastu jadi pengemis..... huhuhuhu.. tak sanggup aku... (nie gara-gara aku tengok citer SLUMDOG)

Isnin, 6 April 2009

::... BiRthDaY IcHa..::

haaaa... ini lah citer aku hari sabtu tu....... apa!!!!! kenapa aku bekukan dulu citer nie?.............. nak tau ker apa kes nya...........?.. kesnyaaa.. sebab aku tunggu tuan rumah email kan gambar-gambar nie dekat aku.... lagi satu sebabnya SEGAN.... nak berposing dekat rumah EJEA.. nanti kang orang kata aku lak yang lelebih plak kan... heheheheheheh.. tapi ader gak laa sekeping.. dua.. gambar yang aku beraksi gak.... huhuhuhuuhuhu.. aku tunggu gambar-gambar nie sebab... guna SLR ko....... dan tema pada petang tu ialah.. RED & BLACK
tu dia... dah cam VVIP lak aku rasa... macam lalu dekat RED CARPET.. sempat lagi tu Mie... ambik gambar aku.. hehehehhe.. MAK suka Ko.... hahahahhahahaaaa....................................

aku sampai dalam pukul 5:30 petang cam gitu... ejea buat birthday party nie lepas asar.. so rasa cam ngam-ngam laaa kan......

yer... inilah dia acara LAGA-BERLAGA.... hehehehee....... masa aku sampai nie orang dah ramai.. tapi kira ok laaaa... makanan lak .... satey ada.... nasi tomato ada ( aku rasa laa)... mee hoon goreng ada... ishhhh kira macam -macam ada laaaa... tak sia-sia laaa aku kosongkan perut aku dan angkatan bala tentera aku hari tu... hehehehheheeee.........

birthday girl yang direbutkan oleh mak-mak budak.... mesti icha cakap....."ishhhhhh rimas laa aku dengan makcik-makcik nie..".. hhehehehehehe

masa nie aiman dah mengedik sikit... sesuka hati dia ajer nak duduk atas saper pun.... selalunya dengan orang tak mau.... kali nie.. bukan main lagi dia.....
'sorry laaa ejea.. habih rumah ko anak aku menyeludup.... dia buat rumah ko tu macam rumah dia plak...'....


nengok laa tu anak jantan aku ker tu........

Yer.... nie lah sessi suai kenal aiman dan Icha... hehehehehee.. aku suka pic nie.. nampak sangat KEGATALAN anak Jantan aku nie....

nie lah BIRTHDAY GIRL... NUR ALISYA FATIN...... kiut... icha nie.....

masa kejadian potong-potong kek nie.. sebenarnya aku tak ader di tempat kejadian.. aku terlewat 5 minit..... bukan terlewat .. tapi aku sengaja lewat kan.... hahahhaa.. SORRY EJEA.. aku segan laaaa......... nie kiranya Pic ehsan dari tuan rumah.. aku nompang ajer publish kan dekat blog aku... kira HALAL laaaa...

kejadian ini samer dengan kejadian diatas yer.....
ini lah antara pic-pic yang sempat aku mengedik

nie kira kawan-kawan masa zaman sekolah dulu.. ejea nie aku kawan dengan dia dari form 1 lagi... yang azliza tu .. aku satu kelas dengan dia masa form 4... banyak kenangan dengan dorang nie semua...

aku suka pic nie... nampak sungguh wajah-wajah keibuan pada wajah kitaorang kan... ahak's...
hahahahhahaa... aku suka pic yang nie gak.. actually hadiah tu aku yang bagi... dengan muka tak malunya aku suruh ejea.. snap pic nie.. sebab aku nak tau icha suka tak hadiah yang aku bagi tu....
hadiahnya ialah VAKUM........... haaaa. lepas nie tak yah laa mama icha nak vakum lagi.. icha leh tolong vakumkan rumah .. kan mama kan..................

haaaa.. gambar terakhir.... sempat gak laa aku curi gambar nie masa dekat rumah ejea.. aiman.. sesuka hati dia ajer.. melepak mana tempat yang dia suka..... masa dia duduk atas kerusi nie.. haaa jangan saper kacau... haziq pegang pun dia marah.......