Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 13 November 2009

::... :) .....::




yuhuuuuu.. you all.....



aku just nak citer pasal apa yang tengah progress dekat diri aku....sebelum nie aku cam malu nak publish apa yang aku buat dan apa yang aku buat ...kang ada plak cakap aku nie.. itu pun nak citer dekat SATU DUNIA laa plak kan.... tapi rasanya-rasanya... tak salah kan.. kalau suka hati aku nak buat apa pun kan....... eh.. ader ker yang baca blog aku nie .. haaaa tetiba kan.... kalau ada tu alhamdullilah.. atleast ader gak orang yang sudi membaca dan tengok blog aku nie.. .dalam erti kata lain .. ader gak ler yang suka kan... walaupun......... ader yang tak suka.. tak per aku hargainyaaaaaa.... aku tetap SAYANG orang-orang yang baca blog aku nie... baca laaaa.... kutuk laaaa.. aku TAK KESAH PUN KAN!!!!!!!!!!!!



ok..... continue....



yer .. apa progress tu kan.... nak tau ker?....... walaupun tak nak tau.. aku tetap nak bagi tau.... yor aku lah perempuan yang dilahirkan dalam keluarga yang di kategorikan sebagai keluarga yang 'GEMUK'... dalam bahasa halus..... 'SIHAT' .... yer kami semuanya 'SIHAT-SIHAT' belaka... ader kah faktor genetik.....? kemungkinan jugak iyer...... sebab nenek aku yang site abah aku 'SIHAT'.. dan nenek aku tu juga dikenali jugak sebagai 'ATOK GEMOK' (orang johor kan panggil nenek pompuan atok )..


dekat sekolah dulu aku juga dikenali jugak sebagai SHIMA GEMUK...... yer aku memang gemuk.. semenjak aku dilahirkan .... aku hanya sempat merasa diri aku nie kurus... (dari akak aku tu) masa umur aku dalam 2 - 5 tahun sahaja...... selepas itu.. badan aku COMEIIII....... yer sangat comeiii.. sampai laa aku ke sekolah menengah....... pun cam gitu jugak.... dan selepas itu.. .kan aku pernah citer dulu kannnnnn ... BACA SINI dan SINI JUGA .... dan selepas itu.. aku telah mengambil keputusan... bila mana aku merasakan aku pun perlu menghormati tubuh badan aku nie..... walaupun.. En.Din .. tak suka aku diet dan dia memang tak suka aku kurus.... itu kata dia.... dan dia lah orang yang paling risau kalau tengok aku tak makan..... aku buat semua nie pun untuk dia jugak. kan... tapi..... walau bagaimanapun aku tetap akan terus kan jugak..

Aku start diet masa Puasa tahun lepas lagi... first suppliment yang aku ambik untuk diet nie.. aku ambik Just Mate 5.. sebab time tu ramai betul yang ambik benda nie.. dan aku tengok sangat berkesan... masa aku timbang tu... yer aku akan buka pekung di dada ku...... 89.9 KG.... yer itulah berat aku sebelum aku ambik JDM...... selepas sebulan aku ambik...... berat aku time tu turun 9.9 KG... turun 80 KG..... mungkin sebab bulan puasa kan... tu yang cepat turun tu... lepas tu aku maintain... dari sehari ke sehari.. 3 bulan lepas tu..... berat aku turun lagi ke angka 74 KG..... dan bila aku rasa aku nak mengandung lagi .. so aku terpaksa laa berhenti ambik JDM.... dan selepas 3 bulan aku berhenti aku mengandung..... dan lepas tu Gugur...... huhuhuu.......


Selepas tu... berat aku naik balik.. kira mencanak laaa naik.... 79.7 KG..... dan tetiba lepas tu.. akak aku suggest kan aku ambik HERBALIFE... yer aku tau.... benda tu sangat mahal... sekotak tu hanya boleh tahan tak sampai sebulan......dan lagi satu kenapa aku ambik nie herbalife nie boleh di ambik walaupun kita nak mengandung dan ketika kita sedang mengandung... tapi bila first time aku makan tu.. erm... rasa cam ok laa.. sebab aku rasa kenyang... dan yang paling aku tak bleh nak tahan sebab makan benda nie kena banyak minum air....... bila aku ambik dalam masa 12 hari.. yer.. berat aku turun sebanyak 2.4KG.. itu bermakna berat aku 77.3KG..... dan lepas tu... hehehe.. nie kira silap aku laa sebab aku tak jaga makan dan aku kurang minum air... berat aku naik balik dekat 1.7 KG. dalam masa 3 hari sahaja... perghhh gila meroyan aku time tu.... rasa menyesal nyaaa........ makan nie senang ajer... asal ko makan.. ko harus 'bilas' makanan tu dengan air yang banyak.. dan selepas 4 hari berat aku turun lagi... 2.7 KG.. dan kini berat aku 76.1 KG..... tapi.. itu tak bermakna aku telah bangga dengan penurunan berat tu....... aku harus terus kan lagi.. . lagi dan lagi....


dan dengan itu.. mulai dari hari nie.. aku akan update dekat blog aku nie... setiap kali berat aku naik atau pun turun........ pada yang nak baca.. silakan... yang tak nak baca tu sila click disebelah atas kanan anda yang berwarna merah itu ..

5 ulasan:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ berkata...

tahniah kak shima......

=D

Emy Omar berkata...

Congrats Shima.Teruskan usaha mu itu

☆ lieya latif ☆ berkata...

teruskan usaha.....kasi 56kg...tau2!! biar en din tebeliak biji mato...hihihihi

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ berkata...

chaiyok2.. gambar last tukan,memang berbeza betul muka shima.. terus runcing dagu tu. kagum akak..

akak pun sama dengan shima .. tengah berusaha keras nak turunkan berat badan. semoga kita sama2 tergolong dalam orang yang berjaya kuruskan bahan..

ps: betul la, orang johor panggil nenek perempuan ATOK kan?

ejea aziz berkata...

chaiyok chaiyok...
ko kena update selalu kira mcm kasi semangat jgk la kn...