Nuffnang

Nuffnang

Ahad, 11 Oktober 2009

:.. CiTeR RaYa KeDuA.. ABORTION::


ok.. citer raya kedua plak.. terlewat laa plak.. flight delay......


Sepatutnyaa.. raya kedua nie aku nak pergi beraya kampung abang ipar aku dekat Kuala Pilah.. dan bermalam dekat sana.. sebab katanya.. malam tu nak buat BBQ... uihh aku memang suka BBQ nie.. sakit-sakit pun aku ok ajer..... sekali malam semalam kak ina telefon katanya malam raya kedua tu tak jadi nak buat.. dorang nak buat.. time malam raya ketiga.. so aku delay laaa. esok ajer laaa aku bertolak.. so pagi tu tak tau nak buat apa.... aku tengok En.Din..pun asyik dok terbongkak ajer... aku apa lagi buat kerahan tenaga laa .. KEMAS RUMAH......dah tu tak tau nak pergi mana.. ada lah lebih baik mengemas rumah.... dekat sebulan tak mengemop bagai.. since first pose lagi kan aku tak sihat..... so... mana yang patut kami pun mengemas...


tengahari tu... cadang dengan En.Din nak pergi Care4.. nak beli barang dan nak lunch sekali.. sebab kami anak-banak tak breakfast langsung...... masa tengah dok tunggu En.Din bersiap.. aku dah rasa lain macam.... rasa semacam ajer.... Sebelum keluar rumah aku suruh En.Din turun dulu .. sekali bila aku masuk bilik air..... perghhh banyak gilaa darah........ keluar berketul-ketul dan last sekali keluar karung macam mata ikan...... AKU KEGUGURAN............. so planning nak g makan semua nya hancur... terpaksa terus ke emergency ... aku kena tahan dekat ward..... sebab Doctor kata esoknya baru leh buat D&C.... so kami anak banak lunch di hospital ..... si haziq plak.. mata asyik laa dok berair... sedih katanya...... dan malam tu aku start puasa dari pukul 12 malam.... dan kena masuk air....
Esoknya..pepagi .. nurse dah suruh aku mandi... dan tukar baju bagai.... time tu perut aku.. punyaa laa sakit.. macam nak keluar baby.... contraction kurang dari 5 minit.. sakit nyaaa... hanya tuhan ajer yang tahu.. kalau sakit cam gini nak keluar baby ok gak kan... nie ... ermmmm...... tak leh nak banyak mengomen,.. dah itu ketentuan dari Nya.. kan.. mungkin ader hikmahnya kan..... ok sambung balik.. dalam pukul 8:30 pagi tu.. Doctor kata kena scan balik.. kalau darah dalam rahim dah nipis.. so tak payah D&C.. sekali bila scan.. ketebalan dinding rahim masih tebal.... so pukul 10:30 aku kena tolak ke bilik bedah.. kecut perut aku... takut gilaaa...... sib baik time tu aku tak pakai cermin mata.. so aku tak berapa nak nampak laa keadaan dalam bilik bedah tu sangat...... so masa Doc bius check aku.. aku mintak dengan dia full bius.. kalau boleh aku tak nak tau apa yang dorang buat dekat aku......... tapi yang kelakar tu bila dah habis D&C.. dalam mamai.. bila nurse tu tepuk aku.... aku leh cakap..
"alamak... sorry laaa saya tertidur... siap mimpi lagi haaa..." .....orang punya gelak laa..
1 jam lepas tu aku ditolak balik naik ward... bila nurse tu tunjuk ajer spesimen yang dorang keluarkan tu... dengan itu air mata aku keluar bagaikan air hujan... aku sedih sangat.. sebab nya.. kandungan nie yang aku nantikan.... aku memang nak sangat ... kira setelah beberapa bulan aku mencuba.. akhirnya.. kandungan nie tak berjaya... seriuss aku sedih sangat... dah tak dek Rezeki nak wat camner kan.... sabar ajer laa ... dan dengan itu berjalan laa kehidupan aku seperti wanita yang berpantang.........

2 ulasan:

Emy Omar berkata...

Shima..sabarnye..sian awak patut lama tak nampak. Takpe mungkin ada hikmahnya tu..jaga diri ok..

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

alahai kak
bergenang air mata aku kak
teringat kenangan 3 tahun lepas kak...sama ler kita...zana 2 kali keguguran....

xpe kak...kita kena kuat ok
insya allah, ada rezeki utk ko lagi....mungkin ini yg terbaik buat dia kan kak....

ko take care yerk kak