Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 10 Oktober 2009

::..RaYa PeRTaMa KaMi.. 1430 H..::

Orang lain dah basi gila citer pasal raya.. aku .... baru laa dok sesibuk nak buat.... cuti lama pun tak sempat nak citer... tapi sebenarnyaaa panjang citer nyaaa..
Raya tahun nie aku tak balik kelantan pun.. sebab utama sebab kereta aku tak pergi servis.. sebab ingat sempat laaa keluar.. tapi hampehhh.... tu kira alasan kedua.. tapi alasan yang utama.. sebab aku TAK SIHAT...... Malam raya hanyalah di rumah aku.. cuma berbuka tu ajer aku dekat rumah mak.. lepas maghrib terus balik.. sebab En.Din.. kesian kan adik dia tumpang tidur umah aku.. itu lagi kesian.. tak dapat cuti langsung.. raya pun kena kerja... cian mak aku... tahun nie tak ramai yang beraya dekat ampang... inda dengan iwan tahun nie beraya di kampung masing-masing... abang enal dengan kak ina cam biasa ... yang tinggal hanyalah.. penghuni tetap umah mak aku tu..
Pagi Raya.. En.Din ker masjid dengan haziq.. aku tinggal dengan aiman... perghh sunyi gila keliling umah aku nie... yang kedengaran.. 'aku yang sedang mengerang kesakitan'... perghh sakit gilaa..dekat pukul 11 baru aku pergi umah mak aku.. itu pun lepas mak aku tepon.. sampai umah mak... dah ramai orang.. orang-orang yang sama tetiap tahun.... sampai umah mak .... salam-salam semua orang... tapi yang kelakar tu... aku terlupa salam seseorang .. itu pun setelah dia sendiri menrunggut... ooooooooooooppsssss aku terlupa salam En.Din.. ... sorry B... tak sengaja laaa...... lepas tu.... sessi bergambar.. alahai.. tahun nie tak banyak gambar laaa.. uihhh sakit-sakit pun.. sempat lagi bergambar tu.. habih tu.. kenangan tu.. ingat senang ker nak kembali zaman silam.. hanya gambar ajer yang bleh kembalikan kenangan tu semua..
Raya tahun nie tak kemana pun.. ramai yang tak ader.. ader yang kerja laaa..... so lepas maghrib aku balik ke rumah aku sendiri......... citer raya kedua di next entry..


bergambar sebelum sembahyang raya



1 ulasan:

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

orange jugak...
ha ha ha...sama ler kita yerk....