Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 24 Ogos 2009

::.. CiTeR BuLaN RaMaDHaN...::




erm..... hari nie dah masuk hari ke 3 kita pose kan....alhamdullilah pose aku ok jer.. tak dek rasa gastrik bagai.... syukur....


first day berbuka.. aku masak ayam kicap(permintaan haziq) ... sup sayur fish ball ( kegemaran aiman ).. dengan sambal tumis ( selera tekak aku ).... aku masak ikut selera seluruh rumah.. kecuali selera en.din.... sebab en.din tak kisah.., di bantai apa ajer yang aku masak..... dan macam biasa jugak... time bulan pose nie laa aku kena control haziq makan.. mana tak nyaa... fisrt sahur dah menambah nasi 2 pinggan walaupun berlauk kan telur goreng dan kicap...dan masa berbuka tu.. uiiiihhhhhhhhh kusssss semangat.... 2 pinggan lagi nasi menambah tau.. aku yang tengok pun kembang tekak.. bila aku kata.. makan sikit-sikit.... alasan dia.. tak tahan perut dia lapar sangat.... habis camna.. kang aku marah kang.. merajuk tak nak puasa laa plak.. lagi payah........


second day sahur..... ermm.. pagi tu aku dengan haziq jugak yang ada .. en.din korje gak...... so .. pagi tu anak jantan aku ok.... tak banyak sangat songgehnya.. dan alhamdullilah tak menambah.. aku nengok dia berselera ajer makan.. sambil makan 3G dengan en.din.... bapak dia tergamam nengok anak jantan dia pepagi buta makan... selera ajer...........


second day berbuka..... ooo untuk berbuka petang nya.. yuhuuuu... aku berbuka rumah mak aku... heheh.. tapi tak bermakna aku 'ngelat'tak buat apa-apa.. tetiba tekak aku teringin sangat nak makan kuih seri muka dengan pau sambal... so pagi tu aku telah merempit dengan en.din ke pasar.. heheheh dah lama betul aku tak naik motor.. since aiman ader..... kalau dulu.. 'SORGA' tul naik motor tu... memula tu aku rasa gayat tul .. tergelak-gelak aku atas motor.. hahahahahha........ dan petang berbuka umah mak aku.. aku suruh mak aku goreng mee...


Third day sahur.... pagi nie sahur dengan en.din... haziq?.... haziq aku tinggal dengan akak aku.. kan cuti sekolah.. dah lama dia demand dengan aku nak tidur dengan sepupu kesayangan dia.. tu yang tinggal tu... sunyi gak ler pagi tadi tanpa haziq.. keh keh keh keh....... dan lauk untuk pagi tadi adalah ayam kicap lagi.. hahahahhahahahahahahahaha

2 ulasan:

Emy Omar berkata...

Wa..best dengar haziq berselera bila makan time buka & sahur..kalau anak saya time sahur siap kena bersuap kalau tak sure dia jawab kenyang (malas punye pasalkan!!)

♥ aimi @ kamalina ♥ berkata...

hehehe...mcm2 gelagat ya..haziq saya lak, 1st day puasa, masa berbuka muntah teruk..sebab mlm sebelum tu dia tak mkn..masa sahur pun mkn sikit..ni kes perut masuk angin..bila dah jadi mcm tu, sahur keesokannya terus dia mkn dgn byknya... ni pun kat kg lagi..sunyi jap rumah sebab dia tak menyakat adik2...