Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 29 Julai 2009

::.. PuDiNg RoTi KaRaMeL ...::

PUDING ROTI KARAMEL

nie percubaan pertama aku.. Puding Roti Karamel.. .. semalam masa bukak FP kak madihah
teringin laa plak... bila aku balik umah nengok ader bahan.. apa lagi... berkeletung kelentang laa kat dapur.. tapi kan.. tengah baikkk punyaa mood nak buat karamel nie.. tetiba....... kahabisan gas.. uiihhhhhh hancur habis mood aku ..... so hari nie .. laaa aku menghabiskan kerja-kerja yang tertunggak tu... so sedap gak karamel nie.. kalau nak ikut kan aku memang kureng sikit karamel nie.. sebab kekadang tu bau telur hanyir... tapi disebabkan resepi nie tak guna banyak telur tu yang teringin tu.. tapi kan.... heheheh... karamel nie dah cam lori gula terbalik.. Manis gilaa... aku terlebih sukatan gulaaaaa hahahahahahhahaaaaa........ 'manis leting'...... gamaknya... karamel nie akan 'keras kekung' laa dalam peti ais tu... hahahahahahahhhahaha




3 ulasan:

Big Mamma Bukhari berkata...

tengok puding karamel ni.. tingat bulan poso.. manih leting ko... minum air masak byk2 ok!! hehe..

neezareef berkata...

sedapnyee...dah ler my fav..tp mls nk buat sndiri

miMiE aZim@Sk ^V^ berkata...

oowwhh nie fav iza....

bulan puasa tiap hari makan as dessert pon tak jemu...

mie nyer resepi senang jeee...

5 - 6 biji telur...
(bergantung besar telur tuh)
esen vanila
3 - 4 sudu besar susu manis
susu cair tuang ikot suka

...

mix je semua bahan...
tambah air biasa sikit bagi dia tak likat sgt...

sebelum tuh masak gula hangus...
dah masak tuang je kat dasar pinggan nak letak karemal tuh...

dah siap bancuh karemel tuh..
tuang je dalam loyang yg dah bergula hangus tuh..

kukus jek..

lau tanak bau hanyir shimah..
letak esen vanilla bebanyak...
hihihhihi