Nuffnang

Nuffnang

Ahad, 5 Julai 2009

:..BeCHa uSaNg..::

huhuuhuhu..... tetiba hari nie teringat satu kisah dulu-dulu .. nie gara-gara tengok drama.. citer becha usang dekat Astro Prima laa nie... citer pasal becha usang... sambil aku menghayati citer tu.. tetiba aku teringat kisah aku dedulu.. ehhhhh bukan aku yang bawak becha .. aku mana reti kayuh basikal... haaaa itula satu kelemahan aku.. TAK RETI KAYUH BASIKAL........ jangan gelak.. tak baik tau.......... hehehehehhehe..... 
ok nie kisah masa family aku balik ke Pasir Mas Kelantan..... kampung aku nie dengan pasar pasir mas tak jauh,, ada laa lebih kurang 1 km ajer..... so setiap pagi.. mak dengan makcik-makcik aku nie.. aktiviti dorang adalah setiap pagi akan pergi ke pasar.. nak beli sarapan dan lauk-lauk untuk di masak tengahari..... yang kitaorang budak-budak (time tu laa kan),,, mestila mengelitik nak ikut gak.... nak lagi aku nie, memang jenis tak leh berenggang dengan mak aku tu.. asyik nak men'gekor' ajer....bila dorang pergi selalunya kereta akan penuh... dan ader kalanya.. bila kaum-kaum bapak tak nak hantarkan ke pasar... so diaorang akan charted Becha..seronok gak tau naik becha nie... fresh air lagi..... 
ader satu hari tu.. kitaorang pergi pasar... bila nak balik terpaksa laa sewa becha... yang kaum-kaum ibu semunya dah balik tinggal aku dengan kakak sepupu aku dengan adik sepupu aku ajer.. masa sewa becha tu... aku suruh laa adik sepupu aku tu sewa lagi satu.. ye laa kan ,mana nak muat satu becha naik 3 orang... adik sepupu aku tu mengelitik tak nak naik becha lain... nak tak nak pakcik tu terpaksa laa menghantar kami 3 orang nie... bukan apa .. aku kesian gila dengan pakcik tu.. uiiiihh dah laa tua.. pastu kurus gilaaa.. masa dia nak kayuh tu alahai kesian gila laa aku nengok kan.... yang paling kelakar.. masa nak lintas jalan keretapi tu... jalan tu agak berbukit sikit.. haaaa nak tau... pakcik tu terpaksa tolak basikal tu........ sampai ajer kat rumah.... kebetulan semua tengah dok bersantai kat balkoni... bila becha tu behenti ajer.. semua pakat gelakkan kitaorang... sebabnya satu becha naik sampai 3 orang pastu yang naik bukannya kecik-kecik tiga-tiga macam tong drum....... nak plak yang tukang kayuh tu... pakcik yang tua dan kurus gilaaa.... disebabkan kesian dengan pakcik tu.. mak aku bagi laa upah lebih.. masa kitaorang bagi duit Rm 20 hinggit kat pakcik tu.. dia punya laa suka ... sebab biasanya dia cuma akan dapat sekali hantar penumpang cuma RM0.50 sen ajer...

Tiada ulasan: