Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 25 Mei 2009

:..uLaNs... Ummi aKit uLaNs..::

huhuhu.. aku tak sempat lagi nak mengupdate citer citer pasal anak-anak aku.. banyak benda nak cerita .. aku kan... MiNaH KePoCHi..... huhuhuhu... hahahhahahaha........... so citer citer tu haruslah dibekukan lagi.. nie pun aku ader masa tercuit sikit.. aku apa lagi... terus pala otak aku nie ligat memikirkan apa akku nak citer.........
weekend cam biasa.... tak ader yang menarik... sebab minggu nie En.Din merajinkan diri untuk bekerja.. rebut OT ko... kalau tak.. ermmmm harammmmmm dia nak gi kerja .. aku pun tak bagi dia pergi kerja.... buat perabihkan duit minyak ajer.. kalau ader OT nie... otomatik laaa mulut akuk diam kan...

semalam tetiba petang.. perut aku kembali sakit..... pelik betul... dari pagi aku makan.. tak tinggal langsung.... pendek kata makan..makan...makan..... siap dengan pencuci mulut lagi aku buat semalam....... tapi bleh plak perut aku nie sakit lagi... konfiussss betulll... tapi aku bukan nya nak citer sangat pasal perut aku nie... tapi aku nak citer pasal si Aiman tu..... masa malam sebelum nak tido.... dia tanya aku......


aiman : "ummi naper ummi... "

aku : " ummi sakit laa man.."

aiman : " aaaaa ummi akit..... ULANS.. UMMI AKIT ULANS.."

aku : " abang .. adik cakap apa tu "... (serius aku memang kekadang tu tak faham apa aiman cakap.. so penterjemah .. adalah Haziq.. )

haziq. : " adik cakap.. AMBULANS UMMI SAKIT AMBULANSSS.."


aku apa lagi terbahak-bahak laa gelak.. seriuss bagi aku kelakar... secara spontan ayat tu kuar dari mulut aiman.... tapi apakah kaitan perut aku yang sakit tetiba anak aku panggil ambulans kan.. tu laa mak aku kata.. 'kemana tumpahnya kuah kalau tak ke pinggan nasi..'

5 ulasan:

Zanna_MamaBatrice berkata...

kah kah kah
memula pun zana tak dpt tangkap apa ler si aiman tu ckp kak..
ingat kan dia ckp
tolong..umi sakit tolong...
rupanyer ambulans daaa....

abg gark yg paham bahasa adik yerk

miMiE aZim@Sk ^V^ berkata...

amat lah chomell.. itu maknanyer anaknyer SAYANG giler kat ibunyer...
sampai kena panggil ulan sebab dia risau.. hihihihih

Big Mamma Bukhari berkata...

salam shima..

pandai aiman!!

tahu bimbangkan mama dia tau!!

so, shima dh sihat sekarang? jaga diri baik2 ok!

have a nice day!!

♥ aimi @ kamalina ♥ berkata...

hehehe...lawakla aiman ni...tu maknanya dia tau...kalau sakit harusla panggil ambulans.. anto hospital.... kira okla tu shima sebab ada penterjemah... blhla paham bahasa jerman dia tu.. :P

ejea aziz berkata...

hhehehe..aiman aiman...aunty pn x paham apa yg ulans tu..nasibla ada abg haziq...jd translator utk ummi...
aiman....panggil ambulan utk aunty..skt nih..huhuhuhu