Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 7 April 2009

::.. CiTeR HaZiQ ... AiMaN pLaK HiLaNG

hari nie aku nak citer pasal 2 orang anak jantan aku nie... seperti biasa macam sebelum-sebelum nie yang pernah aku citer kan... biasa laa kan dah nama LELAKI mesti laa ader sikit hyper tu kan...




HAZIQ .........

cam biasa.. peningkatan dari segi berat badan.. makin menambah.... berat terkini 31 kg .. ukuran pinggang 32 cm........ seluar habis semua tak leh pakai..... KETAT.......... sakit kepalo makcik nie tau.. mana tak nya..... aku baru ingat nak bershopping baju aku.. tup..tup..kena beli baju dia dulu...... kesnya tu laaa baju + seluar semuanya tak leh pakai dah...... cuba bayangkan seluar aku beli awal tahun.... bulan 3 nie dah tak leh nak pakai.... tapi haziq nie , dia tak banyak karenah sangat.. dari kecik sampai besar senang jaga.... yang penting perut kenyang.... sekarang nie dah bleh laa aku suruh-suruh dia tolong aku.. kemas-kemas bilik dia .. jaga si AIMAN....... yer laa kan .. aku mana ada anak pompuan nak suruh tolong aku kan... nasib laaa HAZIQ ada.. bleh gak membantu....



AIMAN...haaaa.. aku ader banyak nak citer pasal budak sorang nie....... camana aku nak citer ek... haaa aku start dengan yang OK dulu ek...... bukan apa.. budak sorang nie banyak karenah... banyak songgeh...... banyak segala-galanya lah................ memula aku nak citer pasal... aiman dah fully free diapers...... tapi tak sepenuhnya laaaa malam still kena pakai lagi... LENCUN.. kalau bangun pepagi... so di situ aku dah berjimat laaaaaa... susu masih minum... si aiman nie aku tak nak berhentikan dia susu.. sebab aiman nie tak kuat makan.. so kira susu nie bleh membantu tumbesaran dia laaaaa........ tapi yang paling aku tak suka tu... aiman masih menggunakan BOTOL...sebabnya aiman suka 'mengonggong' botol susu tu.. susah aku nak tarik... malam pun macam tu gak.. aishhhhhh camana nak buat pun tak tau.......... sekarang nie aiman suka sangat menyanyi... lagu 'BINTANG'........ siap menari lagi.... oiiii 'seleman'... awak tu lelaki.... jangan nak menari-nari sangat..... hikhikhikhikhik................. lagi satu .. kalau berjalan .. semua orang kata dia pompuan... yang lagi aku rasa gilak sikit.. akak aku leh panggil si aiman nie.. 'NODDY' ....... akak aku kata mata aiman dah samer cam noddy.................................. dan lagi satu banyak LOYAR BURUK..... perghhhh masyuk tulll kalau dia buat loyar buruk dia tu.. tapi kekadang tu aku happy gak laaaa......lagi satu..... kalau dia nak susu kan dia akan cakap... "TAK ROSH NAK THUTHU".. (kak ros nak susu)... dia panggil aku KAK ROS.... nie sebab haziq laaa.... haziq kata aku garang macam kak ros.. upin & ipin tu..




haaaa.. nak tau satu citer tak.... ada laa satu hari tu.. aku pergi pasar malam dekat Bangi.. masa tengah dok jalan-jalan tu.. aiman nie dah mengamok nak baju UPIN & IPIN.... bukan aku tak nak belikan.. tapi aku nak cari yang eloklaa sikit kain tu kan..... dia pilih sendiri ok nak warna apa... kartun macam mana..... habis disitu.. nie kira dah dapat sorang satu laa nie tau. haziq satu aiman satu....... so aku pun meneruskan lagi perjalanan laa kan.. beli sayur bagai.. masa sampai dekat gerai jual BAKSO tu.. aku berhenti laaa .. sebab member aku kata.. BAKSO dekat situ sedap..... masa aku tengah kusyuk dok tengok orang tu mencedok kuah dan bebola daging tu... En.Din hulurkan laa duit dekat aku..... tetiba masa aku pusing belakang.... aku nengok AIMAN DAH HILANG.... ohhhhhhhhh.. kecut perut aku weiiiiii.. kira terlepas sekejap ajer.. .masa En.Din nak ambik wallet dalam poket... dan-dan tu gak laa En.Din baling barang dekat tepi .. terus berlari laaa cari .. aku laaa menjijit barang-barang yang berat tu ke hulu, ke hilir....... En.Din cari sebelah kiri aku pergi cari Sebelah Kanan......... puas aku tanya ornag semuanya tak nampak... habih tu aku ajak haziq pergi letak barang dulu dekat kereta...... masa dalam perjalanan dekat kereta tu.. aku nampak kelibat kepala botak.. cam kepala aiman... rupanya En.Din yang dokong dia.... dengan muka SELAMBA OK.. dia bleh senyum lagi dekat aku tau..... uhhhhhhhh sakit tull hati aku................. dalam kereta apa lagi.... bukan anak aku yang menangis .. aku yang menangis.. sambil mencubit manja (manja ker) di peha kanan aiman..... geram aku............. En.Din citer dekat aku... si Aiman dengan selamba jalan sambil memandang ke kiri dan ke Kanan.. tengok orang menjual.... En.Din kata jauh dia pergi..... tapi tu laaa dia tak menangis tau... apalah budak nie.. tak takut langsung.......... ........ sampai rumah dia terus peluk aku.. 'man ayang amie'..... pastu aku tanya laa 'man pergi mana' ....jawab dia 'ntah ar.. tak tau laaa'.................. selepas kejadian tu.. kemana pergi pun aku akan pakai kan dia HARNESS.. masa aiman hilang kan.. macam-macam aku dok fikirkan... kalau orang culik anak aku.. habis laaa mata anak aku kena korek.. tangan dengan kaki kena potong.. pastu jadi pengemis..... huhuhuhu.. tak sanggup aku... (nie gara-gara aku tengok citer SLUMDOG)

5 ulasan:

ejea aziz berkata...

weh....memang mendebar n mengecutkn perut tu...
aku penah gak gi pasar mlm ngan mie, abg n SIl aku n 2 anak dia..sorang ilang..tgh2 nk membayo..tgk anak sorang xde..kes dok ingat dia dok kt papa dia...
memang la haru, nasib ada org jumpe...pasar mlm kn..dh la ramai org..baik pakai la ma..harness tu..senang ckit..

aimi @ kamalina berkata...

hehehe...ligat juga aiman awak ya....teringat lak saya kat rafiq..dia pun mcm tu gak.. dulu masa kat Langkawi, after turun dari cable car, masa kitorang tgh cari baju dia menghilangkan diri... jenuh la saya cari..dah nak nangis masa tu..tgk2 dia jln dgn relax je (masa tu ada 2 org pimpin tgn dia, org tu nak cari kitorang la).. hmmm....saya punyala peluk dia pas jumpa, dia blh cakap dgn selamba "apik pegi jln2 tadi".. ish ish ish...

Akupuntaktau berkata...

sah akak panic giler time tuh kan....alhamdulillah sib baik xpape..:)

neezareef berkata...

ekekekekeke
abis mama kena pggl tak losh...gara2 kegarangan mama ya

Zanna_MamaBatrice berkata...

1st about haziq...
semangat nyer haziq kak....30++kg...hu hu hu....tp tulah, seronok plak bila ko ckp dia jenis tak kisah janji perut kenyang...kalu ler anak dara kau jenis camtu....he he he...kak, ko bg haziq exercise ler kak...ajak dia jogging sesama ngan ko...takut obes plak nanti

2nd budak bertuah aiman
hu hu hu...ngeri ooo...dia leh ilang camtu jer...tu lah gunaner harness kan kak...sesetengah org pandang serong bila kita pakaikan anak ngan harness...tp x tahu, itu lah kebaikan guna harness...xde ler jadi kejadian cam aiman tu...adoiler aiman...seriau tau...
udah ler byk sgt kes budak2 ilang nie.....

tp yg tak tahan tu...peel si aiman nie...keh keh keh,camno ler boleh dia panggil ko kak ros erk kak....kah kah kah...nasib kak ros tu w/pun garang tp maintan cun