Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 20 April 2009

::... aPaLaH NaSiB aKu..::


.. sekarang nie... aku tak selesa langsung nak duduk.. sambil bersandar.... sambil mengoyang-goyang kan kaki .... sambil berpeluk tubuh.........................................................

.. sekarang nie.. aku sedang duduk... menegak tanpa bersandar. tanpa mengoyang-goyang kan kaki dan tanpa berpeluk tubuh.............................................................


AKU SEKARANG TENGAH MENGALAMI SAKIT-SAKIT BADAN.... SAKIT PINGGANG DAN KAKI YANG TERSELIUH.. DAN TERDAPAT BEBERAPA KESAN BENGKAK DI SESETENGAH TEMPAT DI BADAN AKU .............. SAKIT LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...........


korang tau tak naper.....

aiiii nie laaa dah jatuh... jatuh lagi........

dua hari berturut-turut aku jatuh tau.......

sakit laaaa ......


SEBABNYA..


Kes 1:


Hari : Sabtu

Lokasi : Pasar Malam Bangi

Pelakon Utama : Aiman dan Aku

Pelakon Tambahan : orang-orang disekeliling dan juga En.Din dan jugak Jugak Haziq


Kisahnya....


petang sabtu aku ajak En.DIn pergi Pasar Malam Bangi , sebab aku nak cari mangga muda .. nak buat jeruk ko!!!.. since SIL aku balik kelantan ari tu.. MIL aku kirim mangga... dan aku buat jeruk.. bila dah habis tu yang gi cari lagi tu... sebab kengkonon nak buat stok jeruk mangga..

habis disitu....... citer balik.... sampai ajer dekat check point pertama... aiman dah mula buat perangai... nak CD UPIN & IPN plak..... masalahnya... dekat check point pertama tu tak ader jual CD tu... masa aku nak masuk ke Check Point kedua .. nak beli keropok... si budak kecik aiman nie telah pun menarik tangan aku... sehingga dia terjatuh.. bila dia jatuh... dan tangan dia masih memegang tangan aku....dan dengan itu.. dengan aku sekali jatuh.... MALUUUUUUUUUUUUUUU siottttt.... ketika itu orang disekeliling begitu ramai...... sib baik aku tak himpap dia.. kalau tak .. jadi lempeng laa budak tu kan.... disebabkan geram dengan perangai dia tu aku pun... tampar laa dekat bahu dia...... tetiba ader sorang sumbang ........

".. eh jangan laa di pukul anak tu.."..... dan bila aku menjawab........ sila tahan telinga ..

".. ehh suka hati laa nak pukul anak ker tak nak.. dah anak aku... jangan nak sibuk, suka hati aku laaa" ...... bukan apa.. aku geram laa dengan perangai aiman.... setiap kali pergi pasar malam mesti buat hal.. buat hal ajer mesti dekat pasar malam........ dan tolong jangan tanya aku .. riaksi En.Din pada aku masa tu ok... AKU TENGAH ANGIN NIE....... sib baik ader haziq tolong memapah aku berjalan.....

disebabkan kejadian itu.. lutut aku mengalami kelonggaran tahap teruk gak laa.. dan buku lali aku terseliuh... SAKIT..... semalam jalan pun terencut-encut...........


mangga yang telah berjaya aku jeruk kan


KES 2 :
Lokasi : di parking umah aku


pelakon utama:.. hanya aku


Kisahnya...


kesnya.... semalam aku balik lewat.. aku gi umah mak aku.... disebabkan parking di parking lot telah penuh.. maka dengan itu En.Din parking kereta diatas tempat yang sedikit berbukit....... dan masa aku nak turun bukit itu... tetiba ... haaaaaa.. sluuuuuuuuuuuuu aku terjatuh.. sebijik cam aku main jet ski...dan dibadan aku penuh dengan barang-barang... sekali aku rasa pinggang aku terhentak.. dengan benda keras.. tapi alhamdullilah laa tak berbunyi cam nangka busuk kan.... sekali aku nengok didalam beg itu... pinggan dan bekas karipap yang mak aku kirim kan itu telah pecah... huhuhuuu... MAK KARIPAP TU DAH TAK LEH NAK MAKAN...... huhuhuhu.......

10 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

ini laa yg dikatekan org...sudah jatuh ditimpa tangga...sabala ajek kak....he he h ehe

ejea aziz berkata...

ma...sabo ye...
hhuhuhu...kalau aku pn geyam gak..nk gak lepuk sebijik...

Emy Omar berkata...

ala siannye awak shima..takpe harap2 lekas sembuh ye

yong ibu chem berkata...

apa nak buat ka..dah nasib badan akak..hehehehe gurau je la!

green apple berkata...

aku pun penah jatuh kat slope macam tu, betul2 kat depan rumah pengantin sambil bawak berkat nasik minyak okkk.
padahal aku pakai selipar je.
aku baru nak ngorat tukang apit tu.
hasilnya, bersimen 2 bulan.

~~ciklinn~~ berkata...

hadoiiii kesiannyer... dah pi bawak2 berehat2

syafinaz berkata...

haii..salam kenal.seronok baca kisah anak2 awak.sabar jelah..saye pun penah gak nak tergolek sbb adam tarik tangan.same2 nk jatuh.hehehee

saye add link awak okey!

Big Mamma Bukhari berkata...

siannya shima u jatuh... tak g check ngan doc ke?

♥ aimi @ kamalina ♥ berkata...

adoi...sakitnya bila jatuh mcm tu...mcm2 hal la yg terjadi kat awak..sabr jela yaa....

~ Wan Kamar Haliza berkata...

alahaii kesiannye..asyik jatuh je..kena slalu hati2..nnti efect dlaman..