Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 16 Mac 2009

::...MeMeRaP..::

MEMERAP...
bukan memerap makanan.. ayam , ikan, daging etc.... tau..
tapi weekend nie aku memerap kan badan aku.. diri aku didalam rumah ajo...
ohhhhh aku memerapkan sekali anak-anak aku dan En.Din.......



APA KES!!!



tak ader apa-apa kes......
cuma minggu nie tetiba En.Din malas nak OT hari ahad..
so dengan itu aku ambik kesempatan... melepak's ajer dalam rumah
uhhhhhhhhhhhhh NIKMATNYA .. aku rasa... tenang fikiran aku....
TETIBA......plak memerap dalam rumah bleh tenang fikiran kan..... Aku pun tak faham ..
tapi sesungguhnya.... TENANG....
nak lagi melepak dengan En.Din sekali ... dari pagi sampai ke malam....


Tugas En.Din.. menyuap nasi si aiman... budak nie ngegade.. kalau aku suap.. makannya ciput.. tapi kalau En.Din suap.. bleh menambah 2 pinggan..


NAPER KORANG PELIK KE ???????

kalau nak tau... En.Din selalu sabtu dan ahad tak ado dekat rumah... asyik KOJO!!!
yer.. betullllll 'Bokorjo la kito sekuek nya'..... haaa gituu laaaa....
so semalam.... En.Din tak kojo... apa lagi MEMERAPLAAA........

dan apa aktiviti aku semalam.... haaaa apa lagi mengemas rumah.... masak.... ala kira cam biasa gak rutin harian aku tu.. samer ajer... tak dek beza pun dengan weekend yang lain... cuma yang beza... sepanjang hari kami bersama En.Din.... ( uhhhhh bermakna tau.. bila En.Din cuti nie )
dan yang paling best aktiviti kami 4 beranak ialah...

MEMBUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!........

dan petang kerajinan dan aura aku datang.. untuk aku menguli DONUT.... kira donut aku buat kali nie kira tak lebih dan banyak kurang macam Donut J'Co.. hahahahhahahaa........ En.Din bagi nama donut aku nie.. 'CHUBBY DONUT'..... nak tau naper 'Chubby'.. En.Din kata orang yang buat tu TEMBAM.... tu yang jadi 'Chubby'.... suka hati laaaa...


inilaa Chubby Donut...


haaaa... dah lama aku tak tepek gambar budak kuat makan nie... aku suka try apa-apa masakan .. pastu aku bagi budak nie makan.... sedap ker.. tak sedap ker.. jadi ker tak jadi kermasakan aku nie.. ayat dekat mulut dia yang akan keluar cuma satu perkataan..... SEDAP...

8 ulasan:

neezareef berkata...

sedappnye..nk sket donuttt

Zanna_MamaBatrice berkata...

cantik umah ko kak
kemas tersusun jer

ya betul.....bila hari cuti hubby dok ada kat umah mmg best kak
sehari suntuk x kuar pun xpe....

sedap donut ko kak
donut chubby pun chubby ler kak
janji laku yerk tak..!

lieya_latif berkata...

wah best la kak shima....kirennye minggu ni minggu berkepit bersama laki la kan...he he heh mmg best kak, sekali sekale en din tak keje....leh santai2....tak yah laa gi jalan mane2, dok umah masak2 jek pun dah seronok....

ko mmg pakar kak buat donat....nampak gebus jek.....ini mcm big apple ilang laa customer name shima he he he he heeh

yong ibu chem berkata...

akak, den pun selalu kono kojo sabtu ahad tau..mencikkkkkk!

:)

Puan Iza berkata...

Tak bestkan kalo hubby keje sabtu ahad....rasa bosan semacam jer bila dia tak der....

aimi @ kamalina berkata...

shima...nak gelak betul baca citer awak kat bwh2 ni...bab yg kek tu..semangat sungguh awak buat ya.... camno tu blh kukus tak perasan air tinggal sikit??? hehehe...takpela..semangat yg berkobar tu penting.. bukan senang nak cari org yg bersemangat waja mcm awak ni...

rajin betul la awak menguli donut... saya ni maleh laa.... tgk donut tu pun gebus.. patutla anak2 & huby awak suka...

ps: ada tag utk awak.. nanti dtg rumah ya... :D

~~ciklinn~~ berkata...

wah best tu bergolek2 diruamh bersama laki... hehehehhehe

bestkan nak masak2 kalu ada org yg mkn n puji sodapppnyerrr... heheehh

YUZIE AMIR berkata...

ehh chubby tu yg sedap tuu..
org yg mkn tu pun chubby gak yer..
Anak awak ni nama haziq mcm nama anak saya..tapi Haziq awak montel.Bg mkn pe ek nak bg montel..haziq saya kuruih sajor.