Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 11 Mac 2009

::....KemBaLi BeRsiaRaN..::

hikhikhikhikhik...


lama tull aku tak bersiaran.. almaklumlaa.. kan 3 hari cuti... aku nak bersiaran dirumah.. haiii... kan aku dah 'koba'an'.. komputer aku dekat rumah tu dah TING TONG.....aiii bila laa En. Din nie nak mengantikan balik komputer aku tu..
'B .. ummi tengah sabar menanti nie tau'.....
pastu semalam lak..satu insiden telah berlaku... keta aku buat hal lagi... aiiiii asyik laa buat hal.. time En.Din bawak tak nak plak dia buat hal.. time aku ajer mesti meragam...
'weiiii keta... ko tu didaftarkan atas nama aku tau.. ko jangan nak buat hal .. kang aku jual kang baru ko tau nasib ko...'
daftar ajer atas nama aku.. tapi yang dok membayar En.Din .. tu yang dia bawak selalu tak dek hal... hampessssssss............... sambung balik apa yang berlaku seterusnya... tengah aku kusyuk masyuk memulas stering keta tu.. sambil mendengar SINAR FM.. I FOLLOW......... dengan tak semena-mena keta aku terbenti sendiri.... adussshhhhhhhh apa hal lak nie...... aku nie pandai memandu ajer... benda lain aku tak reti.. I'M SORRY......... aku tengok jam.. pukul 7:15 am.... nasib baik gak laa minggu nie En.Din kerja petang.. so aku ader la penyelamat.... 5 minit kemudian penyelamat datang.. sambil membuat muka yang agak kelat..... dalam hati aku kata..
' weii nie apa hal tetiba nak buat muka dengan aku nie plak.. bukan salah aku... dah keta nie tetiba nak benti sendiri...'
nie aku cakap dalam hati ok ... aku tak cakap cam tu depan laki aku tau.. DOSA.. hahahahhahaa dalam 15 minit En.Din godek... tak berjaya jugak.... yang aku plak semalam aku kena 'KERACUNAN MAKANAN'... so faham-faham laa kan... emergency kitaorang anak beranak naik motor.. satu motor 4 orang... silaa laaa korang bayang kan.. aku rela di kutuk.... aku rasa dah macam iklan 'GRAND LIVINA' laa plak.... hahahahahhahaaaa........... tapi lepas En.Din hantar aku balik rumah... En.Din pergi balik ke kereta sambil meminta pertolongan dari Abang aku.... rupanya BATERI tu dah KONG.... tapi pelik gak aku... bulan 11 tahun lepas baru tukar bateri... pinjam bateri kereta abang aku... En.Din terus bawak pergi bengkel.... tengahari baru siap... so semalam dengan aku.. dengan 2 orang budak tu.. dan termasuk laa En.Din tak 'BOKORJO....' disebabkan oleh KERETA ITU.......

Tiada ulasan: