Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 12 Mac 2009

::..KeLaPaRaN..::


korang tau kan itu apa... MAGGI la kan... tak kan tu pun korang tak tau plak....

kejadian semalam..... jam menunjukkan tepat pukul 12:00 a.m.....

tetiba perut aku kelaparan...... APA KESSS!!!!!!!!!!!!!

kesnya sebab aku tak leh nak masak ... sebab Gas rumah aku kehabisan......

Maka dengan itu.. aku hanya merendam Maggi itu dengan air panas ajer..

Sebungkus.. Kongsi berdua dengan En.Din....




see... nie saper yang kelaparan nie.... aku ker En.Din.......

opssss.. sebelum korang bertanya anak-anak aku makan ker tidak.... 2 hero tu aku dah bagi makan awal-awal lagi.. sebab makanan sebelum tu ader pun cukup-cukup untuk 2 hero tu.....so maknanya sebelum 'depa' tidur 'depa' dah KENYANG.... cuma aku ajer yang kelaparan .. kengkonon nak jadi ibu mithali .. ahak's...

7 ulasan:

lieya_latif berkata...

eiii dah lame tak makan megi...balik ni nak masak megi laaaa....(hi hi hi tetibe ajek)

neezareef berkata...

sesekali mkn megi pe salahnye
kdg2 lama x mkn leh rindu sama megi tawww

~~ciklinn~~ berkata...

hahahha kalo dah kelaparan maggi pon sodapppppp

Big Mamma Bukhari berkata...

shima.. t penah dpt satu emel ttg cara2 nak memasak megi ni tau.. dia kata cam ni.. mula2 rebus megi itu saja.. then tapis.. buanglah air tu kan.. then masukkan air pulak.. rebus sekali lagi.. dan kali ni bersama2 perencahnya.. tujuan rebus dulu megi tu untuk buang lilin/wax yg ada pada megi tu.. dulu2 rajinlah jugak masak megi tu rebus terus ngan perencah dia.. skang t kena buat peringkat demi peringkatla.. stok megi mmg ada kat umah.. kalau2 lapar ke kan? tp taklah diamalkan.. kalau dh lama tak makan dan x de benda nak makan dah.. megi gak yg dicarinya.. makan nasi ari2 pun jemu...
pasal boikot tukan shima. pada t lah ye.. itu dependla .. masing2kan.. t pun ada benda t boikot.. ada benda tidak.. cam skang t masih guna produk2 nestle.. milo, megi, sos2, nescafe.. guna minyak keta shell.. pakai hp nokia E71.. tengok gak tv.. american idol, desperate housewives, hereos, brothers & sisters.. tp kalau starbuks, pza, mcd, nando's, kenny roaster, kfc dah dekat 3 bulan tak makan nie.. setakat inilah.. tak tahulah esok lusa tingin nak makan.. makan gak kot.. hehe.. itulah .. masing2 punya pendapat ye shima.. kita boikot pun tak sebanyak mana.. budak2 melayu jugak yg keja kat tempat2 makanan segera tukan? kita cuma berdoalah agar keadaan di sana semakin pulih dan tidak berlaku peperangan lagi.. insya allah..
terima kasih..

Emy Omar berkata...

Ha..saya pun sama macam lieya la shima lama dah tak makan maggie tapi bile baca entry awak ni tetiba rasa nak makan maggie.he..he..tapi jangan amalkan selalu kalau nak amalkan juge kena buat wax tu dulu..(tapi kita pun jarang2 buat) sebabnye malas..lambat & remeh

yong ibu chem berkata...

hehehehehe sekali tgk, nampk cam terliur gak tgk maggi ni kak oi!!

zassssss ---> nak gi masak maggi!

hehehehhee

DesTiNaSi CinTa berkata...

amboi sdap lak nmpk megi tue...dah lama x mkn ni...shima, ida dah tukar add blog ida
http://bonda2be.blogspot.com