Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 11 Mac 2009

::..iNiLaH NaSiB Ku...::

perghhh ayat tak hinggat.. kengkonon nak mintak simpati la tu!!!!! huhuhuh.. terpulang koranglaa nak simpati ker Idok... tapi bagi aku sesungguhnya aku FRUST tau.......




APAKAH SEBAB NYA!!!!!!




sebabnya aku telah berniat dalam hati aku..... sesungguhnya untuk birthday of the year.. aku nak buat KEK sendiri.. kengkonon KEK dari air tangan aku sendiri laaa... warghhhh cita-cita aku besar melangit..... aku sebenarnya tak pernah selama aku hidup dalam dunia nie aku buat KEK.. tapi since aku nengok oven yang kakak aku bagi masa wedding aku tu tersadai bawah katil.. maka aku tanam satu azam yang aku nak belajar buat pelbagai food yang menggunakan oven tu.... haa BLEH GITU.............. bleh ajer kan.... ahak..!!




so sebelum nie birthday En.Din... aku dah siap beli barang untuk buat kek.. opsssss mana aku dapat resepi buat kek tu... aku ambik dari FP kak hanieliza... pernah laa aku cuba buat Brownise kek resepi kak hanieliza tu... tidak menghampakan langsung.. sungguh marvelous... bagi aku yang first time membuatnya.. hahahahhaa......... ok kembali story... pastu entah apa hal entah.. En.Din marah aku sambut birthday dia tahun nie..mungkin sebab umur meningkat dan tak leh nak terima hakikat kot...... bila aku nak buat kek dia marah.. aku wish birthday pun dia marah.. aiiiii pelik aku.... semuanya tak kena.... akhir sekali aku ajak En.Din pergi rumah mak aku... kengkonok aku nak buat Steamboat dekat rumah mak aku.. tapi sebenarnya aku nak sambut birthday dia..... so terlepas laa kek untuk En.Din......




hari ahad baru-baru nie birthday Aiman yang ke 3 tahun..... aku dah plan baik punya... aku siap beli mixer.. whisker... penimbang. segala benda alah untuk buat kek laaa....... so hari sabtu malam tu aku pun try laa buat...... nak tau apa jadi pada kek aku tu ..................................................




HAMPESSSSSSS




masuk ker tong sampah..... tapi kali nie aku tak buat brownise aku buat kek lain.. resepi pun aku ambik dari salah satu FP......... yang si hziq dengan aiman dah merenggek nak makan kek.... untuk tidak menghampakan tekak anak-anak aku.... aku buat lagi kek.. tapi kali nie KEK 300 grm.. sebab akak aku kata... anak sedara laki dia yang belajar pasal masakan tu kata.. kalau nak kek sedap.. buat adunan semuanya 300 grm.. aku pun buat laaa..... tapi disebabkan KEBONGGOKKAN aku .. kek dalam loyang tu telah melimpah ruah.... korang nak tau tak apa ayat haziq bagi dekat aku..




" TAK JADI LAGI LAA TU... SUDAH LAA UMMI TAK PAYAHLAA NAK BUAT KEK LAGI.. BUANG AJER KEK TU DALAM TONG SAMPAH.. LEPAS NIE UMMI BUAT KARIPAP AJER"..




bila kek tu dah siap... nampak gebuss... dalam hati aku berkata.. 'EH..jadi ker KEK aku nie'... LANTAK laaaa.. malas nak fikir.. saper nak makan... makan.... tak nak kang apa susah aku baling ajer dalam tong sampah tu lagi.............


10 minit lepas tu.. En.Din call.. tanya kek aku jadi ker tak........ yang aku tak tahan ayat dia tu.. bleh plak.."hai dah beli macam-macam benda alah tu pun tak menjadi gak ker?'...


apakah!!!!!!


si aiman plak.. hari ahad tu.. aku beria-ia laa nyanyi birthday untuk dia.... weiiii dia bleh marah aku... "amie.. yam(diam) ising laaa...."........ pastu haziq lak nyanyi... lagi cian si haziq,.. kena lepuk dengan si aiman.... uikkk... dah jadi macam babah dia jugak ker..... suka hati ko laa aiman.... maka hari ahad tu pun tak dek gak laa kek nya..... yang ader kek yang malam sebelum tu.......... so sebagai ganti ... aku belanja aiman makan ais krim ajer... itu pun dia demand yang murah punya

ISNIN....

pepagi lagi mak aku tepon..katanya nak datang rumah aku..... haa ko macam kipas kudung laa aku kemas rumah... dan ke pasar nak cari lauk... dan kebetulan plak abangn aku baru balik dari memancing so dia dapat ikan duri..ikan mayong,.. ikan baung..... maka dengan itu aku masak asam pedas laaa...... dan sarapan sebelum tu aku buat kan roti tuna untuk abah aku........ petang sikit... akak aku datang ... dia tanya nak buat kek tak.... uihhhh pucuk di cipta laa kan.. kali nie resepinya ialah KEK COKLAT KUKUS........ akak aku siap ajar aku satu persatu... last sekali bila lagi 20 minit nak masak cam gitu .. tetiba aku terbau semacam... arghhhhhhhh air dalam kukusan aku kehabisan.. tinggal setitik ajer.. nasib baik tak meletop dapur aku........... masa bukak kek tu.. uihhh naik .. menjadi... tetiba... siuuuuuuuuuuuuuuhhhhh.. mendap.... laaa nie apa kes!!!!!!! mungkin sebab air kukusan tu habis kot....... arghhhh aku pedulik apa.. aku ambik kek yang aku buat semalam sebelum tu.. aku top up tengah-tengah.. pas tu aku letak topping coklat... haaaaaa ambik ko... semua mengatakan KEK COKLAT tu SANGAT SEDAP.....




ALAHAI.. apalah nasib aku weiiiiii...


5 ulasan:

ai berkata...

Wakakakakakakakakaka!!!!
kelakar le kau shima..adohai..wei, tp sumpah aku tengok kek ceklat kau tu sedap!! nyum nyum..

mmg aku tak letak butter. susu + milo tu akan jadikan kek tu lemak. resepi yg aku buat tu sama cam yg aku taip tu ler..pakai minyak je shima..

mysha berkata...

taKper AkAK uSaha tangga KEjayaan... tERusKan laGik dan laGik...!!!

chaiYOk chaIyok.....

t leh wat kek utk wed sHa lak...

neezareef berkata...

laaaa...camne leh leka tuhhh...
seb baik npk sedap dan tentu2nya sedap tu..moist npk

Emy Omar berkata...

sian awak shima..takpe nanti try lagi ok..tapi kek coklat tu nampak sedap tau

sayang mama papa berkata...

Jgn putus asa ye imah cuba lagi ye buktikan pada suami dan anak2mu bahawa umi mereka boleh buat kek.tapi ayat anak ko mmg baguih laa tak bagi semangat kat umi dia langsung ye...... sabooooobyk2 ye