Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 26 Mac 2009

::.. aKu MiNaH auTo..::

yer aku lah minah auto.....
9 tahun aku jadi minah auto..
nie semuanya gara-gara abah aku...
di sebabkan terlalu marah dengan aku...
sebab aku telah memusnahkan harta benda yang paling dia sayang....


ohhhhhhhhhh..... apakah itu... salah aku....

weiiiii sememangnya aku yang salah...........

citer cam nie...


tetibaaaa.... hahahhahahah bikin sikit suspen di hari khamis nie.....

nie aku nak citer sikit kisah aku memula lepas lesen keta dan selepas tu apa jadi dengan lesen keta aku tu...

DENGARKANLAHHHHHHHHHHHHHHH...

aku start ambik lesen kereta masa tahun 1999.. aku ambik lesen dekat sekolah memandu dekat ampang.. aku teruja nak ambik lesen nie pun sebab member aku ajak sekali.. so disebabkan ader teman.. aku on ajer.. kalau nak suh aku pergi sensorang.. uhhhhhh jauh sekali.... aku nie kan PEMALU... ahak's........

setiap petang pas aku habis kerja.. aku g belajar kereta....... pastu kan bila time nak test kereta dengan JPJ... jantung aku.. berdegup kencang.... takut gilaaaa.... masa buat bukit... aku lepas..... parking... aku lepas... u-turn pun aku lepas....... bila time nak naik kereta untuk test dekat jalan raya... haaaa kess nie aku tak leh nak lupakan langsung... lawak gilaaaa siot................................................. aku masuk ajer kereta .. aku terus matikan enjin kereta.... pastu.. JPJ tu tanya aku...

JPJ:.. Eh..naper plak awok g matikan suis keto nie.. (JPJ nie orang kelantan)

aku:.. yer laa instraktor saya kata.. sebelum nak tu start kereta kena free gear dulu...

JPJ:.. oaloh...awok nie.. keto nie doh start... tu maknanya.. gear free laaa......

aku:.. saya ikut arahan.....????

tapi akhirnya aku lulus gak.. markah... (tetiba nak riak..) 19/20.... hahahhaa... sebab satu salah.. kawalan stereng tak betul..... arghhh janji aku lepas... huhuhu.. akhirnya aku dapat lesen......................yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....

esoknya mak aku buat kenduri kesyukuran.. ehhh.. bukan sebab aku dapat lesen mak aku buat kenduri tu.. tapi sebab time tu mak dapat rezeki terlebih .. tapi kira aku menompang gak arrr.. gilaa kan.. pas lesen kereta pun nak buat kenduri.. haaa sambung balik...

masa orang-orang dalam rumah sedang sibuk memasak... sebelum tu aku dah pesan dengan abah aku jangan bawak kereta proton dia tu... aku suh abah aku bawak kereta satu lagi..... haa masa orang lain tengah sibuk dekat dalam.. aku dengan diam-diam ambik kunci pastu kuarkan kereta abah aku..... yang lagi best tu aku bleh bawak sekali anak buah aku .. masa tu umur dia 2 tahun.... aku bawak pusing-pusing sekitar rumah mak aku... sampai round yang ke berapa entah.. aku nak masuk garaj rumah mak aku tu .. tetiba.. aku tersalah tekan.. aku ingatkan aku tekan brek.. tapi rupanya aku tertekan minyak.. haaaaa kooo BERDENTUMMMMMMMM laaaa ................ weiiiiii tetiba jantung aku terjatuh disitu....gila apa pun aku tak tau masa tu.. lom dapat lesen lagi pun dah tergedik nak bawak kereta... nasib baik area rumah mak aku tu tak ader polis atau JPJ.... kan....... so SELAMAT.. selamat ker.. tak jugak selamat pun

dan selepas kejadian tu.. abah aku telah mengharamkan akau bawak kereta .. walaupun kereta orang lain pun... kereta dia lagi laa dia HARAM kan ...........maka dengan itu.. selama itu laa aku tidak bawak kereta... kesian aku tau...huhuhhuhuu.....

masa tahun 2001.. aku dapat kerja dekat BTN, JPM..... so masa nie aku telah berjauhan dengan abah aku.. sebab aku duduk rumah abang aku.. sebab dekat kan.... mas tu laa aku menggunakan kesempatan yang ada... aku telah memandu kereta abang aku... dan start dari itu laaa.... aku telah menjadi

MINAH AUTO......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

..walaupun ader sesetengah orang mengatakan.. "orang PEMALAS ajer yang drive kereta AUTO.."

dan disini aku nak tegaskan.. bak kata YATT.. bukan malas tapi kita mempergunakan kemudahan yang ada.... so tak payah laa susah-susah nak tekan clutch.. betul tak!!!!! ahak's

beberapa hari selepas kejadian kereta aku dilanggar oleh bontot kereta orang yang budus itu... En.Din telah mengeluarkan kenyataan......

En.Din:.... ummi.. B.. ingat lepas nie B nak belikan kereta kancil ajer dekat ummi senang ummi nak parking dekat office ummi tu...

aku:..... haaaa kancil ker.... ala VIVA laaa baru best... up to date sikit...

En.Din:.. kancil dah laaa... B nak cari yang manual......

aku:... haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! manual.... tak per laa.. B bawak ajer laa .. ummi tetap bawak wira nie....

En.Din... bila B dah belikan kancil tu.. Wira B dah tak kasi ummi bawak lagi..

aku:.. huhuuuu!!


ohhhhooooohhhooooo... alah... macam mana laa aku nak pujuk En.Din nie... FENIN laaaaaa.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9 ulasan:

neezareef berkata...

org laki mmg suke suh bini pkai kancil

Akupuntaktau berkata...

hahaha..standard arr memula bwk kete..kite nih siap x lulus lagik test mandu..pastu kene marah lagik ngan abah..

psst..! siap ada kata2 kite lagik..haha!

miMiE aZim@Sk ^V^ berkata...

hahahaha kena bawak manual la peh nieh
eh dah tau ke sapa langgar keta kau
huhuhuhuhu
alaa manual senang jek kalau kancil
nanti aku tutor kan kau
hahahaahah

UnGu VioLet berkata...

akak, mar dah add link akak tau!! jom exchange..

sukala dtg melawat sni.. :)

akak, klu nak try lasagne tue.. nie resepinye..

http://missunguviolet84.blogspot.com/2008/12/im-making-lasagne.html

Big Mamma Bukhari berkata...

t drive keta auto gak.. apa kes nak drive keta manualkan?? hohoho!!
gitu citenya ye shima.. ehhe..
jadilah tu en. din nak belikan u kancil? hok aloh.. :)
have a great weekend shima.. muah!!

☆ lieya latif ☆ berkata...

ermmm same laa kite...bawak auto senang...tak yah pening2 pale....he he hehe ala ape2 pun ikut kemampuan laaa....kalo rase leh bawak manual ...bawaklaaa...kalo tak konfiden bawak laa auto...ape2 pun...nyawa come first!!!

ai berkata...

AKU PON MINAH OTO GAK!! kahhhhhhh..
aku amik lesen 1996. Masa aku blajar tu sebenornya aku dh ade kete (kancil oto). Giler beza kan? bawak kete oto ni cam naik kete langgar menan tu. Yg manual tu giler bapak sengal aku nk bawak. Cam nk kene hafal lak gear brapa dh masuk. keh keh..sampai skang pon aku bawak oto je..

yong ibu chem berkata...

betul lah!

babah chem pun selalu suh kita beli kancil!

Achik berkata...

eemm..chik baru lulus driving test...tak dapat lesen lagipun...kete chik manual...gelabah je bile bawak...lagi2 bile nak paking...susah wooo...