Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 10 Februari 2009

::..PaDaNMuKaKosHiMa..::


apa kena mengena pic nie ek.. heehheheheee...... niee laa first pic dan first date antara aku dengan En.Din.. kira nie bukan first date gak laa... makcik aku gatai kengkonon nak kenalkan aku dengan En.Din lepas apa yang telah terjadi pada aku.. cheeewwaaahhhh ayat kenkonon cam aku nie bagus sangat laaa.. hahahahahhaa...


citer cenggini .. kejadian nie berlaku .. setelah dirancang dengan baik oleh makcik aku dengan cousin aku... kesnya sebab makcik aku nak pulihkan balik hati aku yang telah diremuk oleh sorang mamat yang tak berperikemanusiaan .... sebelum aku kenal dengan En.Din.. kira aku nie tengah dok berkawan dengan sorang mamat nie.. mamat nie kira cikgu arr orang kelantan... kitaorang berkawan tapi kitaorang tak pernah kuar same-same... sebabnya aku nie tak pandai nak bercinta sebenarnya.. aku tak pernah bercinta... tapi kitaorang tak pernah decide apa-apa pun.. tapi hati aku nie cam suka gak arr....one day tu .. tetiba dia citer dengan aku yang dia nak bertunang... walaweiiiii baiknyaaa berita yang aku dapat...haaa kooo ambik 3 hari 3 malam aku menangis tau.. ( alamak cam pakej percutian lak kan..)tapi muka dia bila datang jumpa aku cam tak ader apa-apa.. mungkin gak laa aku nie ajer yang perasan kot..entah laaa.. dan disebabkan itu.. aku dah mula start BENCI DENGAN ORANG KELANTAN.. aku tak leh nampak orang Kelantan... benciiiii weiiiiiii........ dan-dan tu gak aarr aku tanam satu azam "AKU TAK AKAN BERCINTA PADA MANA-MANA LELAKI DAN AKU TAK AKAN MENANGIS KERANA LELAKI"...


selang beberapa bulan lepas tu... mak aku buat kenduri... ramai arr orang yang mak aku jemput.. salah seorang dari tetamu mak aku malam tu ialah En.Din.. naper pelik ek.. naper tetiba En.Din nie ader dalam majlis mak aku.. .. sebenarnya adik En.Din nie kerja dengan Family aku... dan rumah adik dia.. belakang rumah mak aku ajer.. so En.Din bila weekend ajer mesti lepak rumah adik dia nie...tapi En.Din nie bukan jenis budak yang hua..hua..hua.. cam adik dia.. En.Din nie pendiam tak banyak songgeh laaa... nak pandang orang pun susah...malam majlis tu.. tetiba akak aku keluar suara dia..."mah.. aku rasa ko cam sesuai ajer dgn abang mat yee tu(adik dia yang kerja dgn family aku )..."... haaa aku jawab cam gini..."huh... tak hinggin aku.. dah laa rendah.. pastu pendiam plak tu.. kalau aku kawin dgn dia... nanti rumah aku sunyi ajer... dan lagi satu.. tak main laa orang kelantan.."...... bila aku ingat balik ayat tu.. aku rasa cam nak tergelak pun ader.. nak macam-macam pun ader..... hahaha..........lepas hari tu.. rupanya makcik aku dok sibuk-sibuk nak kitaorang nie berkawan.. tu yang terjadinya insiden gambar diatas tu.. malu aku... tapi buat selamba arr. lagi pun ramai yang join masa tu so tak rasa apa-apa laa... selepas beberapa bulan lepas tu... maid nenek aku nie pinjam h/p aku... kitaorang sememangnya baik dengan maid.. tak kira dari mana asalnya.. kira bleh makan semeja laa... so jangan pelik kalau maid nenek aku tu pinjam h/p aku.. ok sambung balik.. masa maid nenek aku tu pinjam h/p aku.. aku tak tau dia tepon saper...aku ignore ajer.. janji lepas tu ko bayar balik bil h/p aku tu... so one day aku terima bil statement.. tetiba kuar satu no yang aku tak tau.. so aku tepon no tu... haaa kooo tergamam aku bila aku tanya tu saper.. dia jawab nama dia... weiii naper tetiba perasaan aku berubah semacam nie.. mampus aku... aku pun terus letak.. selang 3 minit lepas tu.. En.Din call aku balik.. tapi ayat yang aku tak leh lupa sampai hari nie... bukan dia tanya naper aku call dia atau apa soalan yang musykil.. tapi dia bleh direct tanya aku ader boyfriend ker tidak... pelik gak aku tetiba En.Din tanya soalan cam gitu... dan start dari situ bermula la perhubungan dan pertemuan diantara aku dengan En.Din... kitaorang keluar jumpa pun sebulan sekali ajer... lepas tiga bulan jumpa.. En.Din melamar aku... ayat En.Din.."RASA-RASA MAK DENGAN ABAH NAK LETAK BERAPA RIBU " tu ayat melamar ke weiii... hahahhaaa.. nak tergelak aku dengar ayat En.Din... direct gila mamat nie.. kira 7 bulan kenal kitaorang terus bertunang.., bertunang dalam 1 tahun 6 bulan kitaorang kahwin...JADI MORAL OF THE STORY ... JANGAN BENCI SANGAT NANTI HAAAA.. INILAH JADINYAA......

masa nie tinggal lagi 3 bulan kitaorang nak kahwin.. kira masa nie tengah bertunang laa

12 ulasan:

Zanna_MamaBatrice berkata...

hik hik hik
kelakar ar kak kenyataan berani mati ko tu.....

nie lebih kurang kes aku ngan abg angkat aku ler...kemain beria2 kabarkan satu sekolah tak main ler ada abg2 angkat...sekali ko....dpt abg angkat yg giler meroyan aku di buatnyer...last2 dr status adik angkat bertukar jadi makwe angkat ..kehkehkeh

tp direct to d point ler en din tu kak.....hik hikhik

ya betul
kalu benci jgn benci sgt
nanti org yg kita benci tu jadi org yg kita sayang...aku sokong arr kak

Big Mamma Bukhari berkata...

ooo.. gitu kisahnya percintaan u ye shima.. hehe.. mmg en. din dan u tak salah pilihan dlm membuat keputusan utk berkahwin .. hehe.. mmg dah jodoh kalian.. t doakan semoga jodoh kalian kekal hingga ke akhir hayat.. amin....

aimi @ kamalina berkata...

haahah..ko ni lawakla shima...tulah..jgn benci2 org sgt...terus dpt... samalah cam saya..ada history gak dgn org2 area sana... tup tup dpt family yg lebih kurang gakla..w/pun bkn negeri tu, tapi jiran sebelah... kalau dgr dialek diorang bercakap, dah mcm org sana dah.. hehehehe... :D

tu yg org tua2 selalu pesan.. jgn benci2, nanti sayang.. kan dah terkena kat btg idung.. hehehehe....apa2 pun laki awak mmg direct... susah nak jumpa org gitu.. ahaksss....

ejea berkata...

hehehe..
t'sengih2 aku baca citer ko nie...
btl2 jgn ckp lebih2 jd mcm kes akak aku jgk..x nk yg pendek, x nk org kelantan ..dpt package gak...hahaha

mesti time ko taip pn ko t'sengih2 kn...ma..
pic last tu..kalau x silap time pendek kawin ke...aku rase2 mcm time gi kenduri pendek...ke bkn hehe

~~ciklinn~~ berkata...

wah kisah percintaan hehheheh best baca.... hahhahahaha

inilah nama jodoh ditgn tuhan...

bestnyer ada gamabr di saat2 perkenalan....

Puan Iza berkata...

Hehehehe...shima ngimbas kenangan time bercinta dulu ek...sekali pikir cam kelakar lak kan...hehhehe

Tu la...len kali jgn beci2 org tau...kan dah tersuka....

ai berkata...

wakakakakakaka

kes kau lebih kurang nk sama ngan aku shima oiii..! benci giler aku ngan mamat klantan lps ade kes dulu. Tak pasal2 aku kawen ngan org klantan gak! keh keh..

MaDiHa berkata...

syok je baca cerita kisah percintaan shima nih.. hehe.. akak pun pernah gak frust ngan mamat kelantan.. mmg nangis giler2 punya bak kata org frust menonggeng gak la.. kah kah kah.. tp takdelah sampai membenci org kelantan.. heheh.. tengok2 lepas tu.. dpt jodoh pun mmg ada gak baka kelantan.. ayah suami akak asal kelantan gakk.. agaknya dah mmg nak dpt jodoh ngan baka kelantan jugak.. hehehe...

Big Mamma Bukhari berkata...

shima.. nur demam.. ari ni tak g sekolah.. kat kelas qfa tadi pun ustazah dia kata dia tdo jer.. tu tgh tgk tv.. adib je g sekolh ari ni.. dh bawa dia g jpa doc.. dh makan ubat tadi.. dia ok tu.. badan suam2 gitulah.. anak2 shima sihat? keje ok? bz tak tu?..

Emy Omar berkata...

Kelakar la shima ni..ha ambik akhirnye mamat kelantan juge jadi bantal peluk awakkan!!

Big Mamma Bukhari berkata...

nur cakap tq aunt shima.. doakan nur cpt sembuh.. tp itulah.. abang adib pulak smbg penyakit nur tu. muntah. .. cirit-birit dan demam.. tp bdnnya taklah panas mana sangat.. suam2 gitulah.. dh bg makan ubat tadi.. tidur je dia sepanjg hari ni.. hv a great weekend shima.. muah..

Big Mamma Bukhari berkata...

nur cakap tq aunt shima.. doakan nur cpt sembuh.. tp itulah.. abang adib pulak smbg penyakit nur tu. muntah. .. cirit-birit dan demam.. tp bdnnya taklah panas mana sangat.. suam2 gitulah.. dh bg makan ubat tadi.. tidur je dia sepanjg hari ni.. hv a great weekend shima.. muah..