Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 5 Februari 2009

::...KoPeDuLiaPaKaLaUaKuGEMOK!!!..::

jangan terkejut dengan ayat atas tu.. tak der saper yang kata aku GEMOK pun.. tapi tetiba aku teringat satu insiden dulu-dulu masa aku lepas habis sekolah...memang dulu aku Gemok.. (sekarang pun gemok gak)...masa nak tunggu result SPM aku kerja dengan Makcik aku....
nak di pendekkan citer.. jiran sebelah kedai makcik aku ader laa sorang kakak nie dia suka sangat mengutuk, mengata dan mengeji aku.. macam-macam ayat yang dikeluarkan sampai aku rasa cam nak bagi pelempang/penerajang.. aiiii macam -macam lagi laa aku nak buat dekat dia.. tapi disebabkan aku hormat lagi dia sebagai orang tua dan kawan baik makcik aku.. so aku diam kan diri ajer... antara ayat-ayat yang aku tak bleh nak lupa sampai sekarang "ELEH... JANGAN NAK PERASAN LAA.. TAK DEK SAPER NAK DENGAN KO NIE.. DAH LAA GEMOK.. MUKA LAK CAM MAKCIK-MAKCIK.. KO CAKAP DENGAN AKU SAPER NAK DENGAN KO.. "(ini ayat betul aku tak tambah).. .. dalam aku senyum-senyum tu pun weeii menitik air mata aku tau.. sebab aku dimalukan di depan orang ramai........ masa tu kalau aku nak menjawab pun bleh.. sebab dia pun LEBIH GEMOK DARI AKU.. kakak nie bangsa PAKISTAN.. korang bayangkan laa kalau orang PAKISTAN GEMOK... semenjak tu.. aku nekad nak kuruskan badan ... pagi aku makan buah oren ajer... kekadang tu dekat 5 biji setiap pagi aku telan... pastu tengahari makan roti cicah milo ajer.. malam plak aku tak makan langsung... 3 bulan lepas tu berat aku turun dekat 10 kilo... punya happy aku masa tu.. sebab ramai orang dok puji aku... hahahhaha... termasuk laa laki dia... padan muka ko.. suka aku....
selang beberapa bulan lepas tu mak dengan abah aku bawak aku pergi menunaikan Umrah.. so masa dekat sana aku tak berapa nak makan sangat...14 hari dekat sana... aku hanya makan buah kurma, roti dengan minum air zam-zam ajer...... balik malaysia.. aku timbang lagi berat aku turun lagi 5 kilo... tak percaya kan.. tapi itu laa keajaiban aku men dietkan badan aku..
haaa kalau nak tau citer lagi.. setiap kali kalau laki dia datang menyinggah dekat tempat aku... ader ajer ayat yang aku rasa cam nak bagi penampar sulung.. mana aku tak geram..ayat cam gampang " KAK .. KALAU AKAK NAK TAHU NIE LAA BAKAL SECOND WIFE SAYA"... weiii ko ingat aku kebulur sangat ker dengan ko tu.. weiii tak hinggin aku laaaa.... ooooiii aku tak kebuluq laaa.... sampai satu tahap aku dah tak tahan dengan ayat dan perangai dia tu.. aku mengamok laa "WEII AKU TAK HINGGIN LAA ... APA INGAT AKU NIE POMPUAN JENIS APA NAK RAMPAS LAKI ORANG..".. kira dekat 3 bulan gak laa aku tak bertegur dengan jantan tu.. menyampah arr.... tapi aku nak gak padan kan muka bini dia tu.. DULU KO MENGATA AKU .. SEKALI LAKI KO PUN SYOK DEKAT AKU....

2 ulasan:

aimi @ kamalina berkata...

fuh....ada kisah disebaliknya yek... sesedap mulut je nak ngata org ya shima... saya tak paham dgn org mcm tu... pastu tgkla apa jadi kat dia... last2 suami dia yg kenen2 kat awak.. sib baikla awak kawin dgn hubby skarang kan.. hehehe... :D tapi tula..drastik gak berat awak turun ya... blh mkn buah aje..kalau saya, pengsan laa........

Zanna_MamaBatrice berkata...

bab2 berat badan nie mmg kekadang sensetif kan kak....he he he...lagi2 kena cam kes ko ...x agak2 dia nak kutuk dpn2 org...tp now, allah byr cash kak....amik ko laki dia plak jatuh chenta ngan ko kak!!

zana nie pun kekdg makan hati gark ngan member2 opis nie....mentang2 ler memasing badan slim2 lagi...asyik dok perli2 jer...bukan ler tak usaha nak kurus kak..tp nak buat camner...x jalan .....

tp zana tabik spring ler kak...giler kuat semangat ko sampai sanggup x makan nasi.....