Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 24 Februari 2009

::..aPaKaH...::

erm.. apakah salah ku!!!...
semalam tengah aku tekun wat kerja tetiba h/p aku berdering... oooo mak aku... rutin seperti biasa mak aku akan tepon aku setiap tengahari... tapi kali nie awal sikit... ehh.. asal ek... belum sempat aku cakap hello.. mak aku terus ajer menyergah telinga dan otak aku yang tetiba rasa senggal.. asal ek.. tetiba mak aku nak marah nie.... selalunya mak aku kalau nak marah salah sorang adik badek aku.. mak aku akan buzz aku dulu.. dah puas baru dia citer... kali nie lain plak...
mak:"semalam sorang anak pun tak balik dan tak tepon langsung mak dengan abah nie kat rumah'
aku:???!!!!!
mak: ko tau tak semalam abah ko tak leh nak bangun.. tinggal mak dengan abah ko ajer...
aku:laa asal mak tak tepon.. kalau mak tepon leh gak orang terus balik...
mak:.... mak malas nak tepon.......
aku:... semlm orang mmg ingat nak balik.. tapi Din kerja petang.. so orang kena la masak dulu pagi tu.... pastu petang dah hujan selebat-lebat....
bila aku sebut yang En.Din kerja .. baru laa mak aku slow sikit.... yalah aku kan kena tunaikan tanggungjawab aku dekat Hubby aku dulu kan....dan baru sekejap tadi aku tepon plak abah aku.. tanya khabar...
aku:... bah.. amacam dah ok ker....?
abah:..ok? ok apa.. aku sihat ajer...
aku:.. habis semalam mak kata abah tak leh nak bangun!!!
abah:.. ader laa sikit.. tapi tak laa teruk sangat...
aku:.. asal abah tak tepon orang...?
abah:.. aku malas nak tepon ko NANTI KO TEPON AMBULANS....
AKU:..!!!???????
..........APAKAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!........

6 ulasan:

ai berkata...

ala shima..layankan aje lah mak kau tu. org tua ni mmg kuat sensitip..ade lah yg tak kena tu. rindu ngan kowang adik bradik kot ;P

aimi @ kamalina berkata...

hehehe...suspen jek... ni mesti kes takut pi hsptl...

rose emely berkata...

sentappppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

~~ciklinn~~ berkata...

alahai org tua mmg camtu... mak linn pun sellau gak camtu.. sabo jelrah...

hihihii ni mesti kes dia takut nak gi sepital kot..

mysha berkata...

sABar AKak eK paREntS mmG caM gItu...

KeKAdaNg mESti tERgeLak kan bilE ingAT baLIk apa dIorg Jawab...

[[ yong ibu chem ]] berkata...

kak, abah yong pun gitu kak..klu dia demam ke apa, bukannya dia nak bg tau..dia kata dia tak mau anak2 nya bimbang...aduhhhh...

kak,ke ayah kak takut gi spital?? hehehehehe