Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 22 Januari 2009

::... oRaNg InGat LaGi JaLaN RuMaH MaK Tu..::

lepas ballik dari Birthday party rumah kawan aku dekat balakong... aku ajak En.Din pergi rumah mak aku dekat Ampang.. kira lama betul aku tak balik rumah mak aku nie.. lepas raya haji hari tu last aku balik.... tapi bukan bermakna aku tak jumpa mak dengan abah aku langsung... kekadang mak aku datang rumah aku.. dan kekadang plak aku pergi jumpa mak dengan abah aku dekat kedai.... kira jumpa laa jugak kan.... aku ajak En.Din balik rumah mak aku sebab.. pagi tu mak aku tepon kata bilik aku penuh dengan anai-anai.. tu laaa jadinya kalau dah tak ader penghuni maka penghuni lain yang menyinggah... so mak aku nak mengemas laa bilik aku tu... nak dijadikan citer .. kali nie kitaorang balik ampang ikut bukit hulu langat... sampai atas tu.. berhenti jap.. ambik gambar semua.. kalau nak tahu.. dan untuk pengetahuan siapa yang tak tau.. bukit hulu langat nie kira belakang rumah mak aku ajer... dan bukit nie bleh nampak pemandangan KUALA LUMPUR.. so memang cantik.. tapi masa aku sampai tu baru habis hujan so nampak kabus ajer laaaa.......
haaa sambung balik..... lepas ambik gambar kita orang ikut satu jalan nie... jalan nie memang dah lama tutup.. bila dah bukak tu.. kitaorang nak cuba lalu laa.. sebab jalan nie boleh tembus terus ke rumah mak aku.... jalan punya jalan.. punya jalan.. tetiba kitaorang terjumpa JALAN MATI.. dan tetiba kakak aku tepon.. tanya aku dekat mana.. aku tanya laa jalan yang tu tak leh jalan lagi ker.. kakak aku kata memang dah lama tutup.. pastu macam-macam la kakak akuk perli aku.. ayat yang aku rasa cam .hissss malas nak citer laaa ....."tulaa kalau jarang balik kampung.. balik setahun sekali itu laa jadi nya.. ".... weiiiiiii nie apa citer nie weiiii.... En.Din dalam kereta pun perli aku kata.. "MASUK KAMPUNG SENDIRI PUN BOLEH SESAT KER...!!!!!!!!! " hangin ajer aku.. bukan En.Din sorang yang perli aku.. si HAZIQ pun siap perli aku gak tu... tapi kalau nak tahu sebenarnya salah masuk lorong ajer.. sebab dah banyak perubahan... bila dah sampai rumah mak aku.. masa aku nak salam mak aku tu.. mak aku kata " HAIIIII INGATKAN DAH TAK INGAT JALAN RUMAH MAK NIE LAGI".... WEIIIII menitis ayaq mata aku nie weiiii.. aku nie tak leh dengar ayat-ayat mak aku yang kejam-kejam harus menitis ayaq mata nie.... AKU KAN ANAK BONGSU... hahahahahhahahaha................
ayat untuk mak aku... Mak orang ingat lagi jalan balik rumah mak... orang tak lupa mak.. atau pun jalan rumah mak nie... orang pun ingat lagi kat mana JAMBAN yang orang selalu hmhmhmhmh....... hehehehheee.....
atok yang rindu cucu yang balik setahun sekali...
bergambar sebelum sesat jalan

pening cari jalan pun sempat bergambar lagi..

orang suruh cari jalan .. bergambar plak dia

****************************


**************************

masa aku peluk haziq nie aiman tengah tidur.. kalau tidak harus HARU dibuatnya

4 ulasan:

Big Mamma Bukhari berkata...

shima.. ala... kesiannya dia kena perli ye? semua org perli2 dia ye? hehehe.. tu bukan perli tu.. tu ngusik2 shima jer tue.. ehe... takklanlah anak bongsu mak abah ni boleh lupa pada mak abah dia tu ye? hehehee.. apa kabar mak abah shima? sedih nampak muka abah shima tu.. dia terharu dok peluk cucu2 kesayangan dia tue.. samalah cam abah t.. asal t balik kg dia. menangit.. dan bila t bersalam peluk cium dia masa nak balik temerloh semula .. dia akan kata.. bilalah t nak balik pulak ni.. oooo... sedihnya.. shima.. nak tahu.. t mmg tringin sangat nak dok atas puncak bukit cam shima ni.. biasa tgk dlm tv ajelah.. cantik gambar2 ni semua.. aiman jeles ye kalau shima peluk2 haziq gitu..? ic.. shima.. tq borak2 kat ym tadi ye! tq sudi ingatkan t.. so sweet.. u mmg kawan yang baik.. tq so much shima...

aimi @ kamalina berkata...

hehehe..kelakar la awak ni shima.... camna blh lupa jln?? takpe..yg penting jumpa kan... tapi tula... kalau mak kita cakap bende2 senitip ni, mulala kita terasa sedih kan.. yg penting atuk & nenek dah blh lepaskan rindu pada cucu2 diorang..

Emy Omar berkata...

Kelakar la baca cite shima ni..Diaorang bukan perli tu shima tapi usik2 sayang tu shima..nasib baik sampai kan shima ha..ha..takpe2 kita manusia belajar dari kesilapan ok

yong berkata...

akak, tu bukit yg org gi selalu tgk munga api tu ye????

kehkeheklehlehe sekali kena fire da.... tp tu ah..sekali kena ayat gitu dr mak..mak aih..pedih nya rasa..dan hibanya rasaaaaaa!