Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 28 Januari 2009

::... KeSaH..::

dah lama aku tak dengar ayat nie... kalau dulu maknah selalu ajer menyebut perkataan tu.. 'KESAH'... tapi ayat tu tak akan keluar lagi dari mulut maknah.. sebab maknah dah kembali kerahmatullah....... uhuhuhuhuk......bila keluarga abah aku berkumpul.. ayat cam gini mesti tak lekang.. lagi satu.. 'EK'...... nak tau naper ayat tu selalu kuor.... sebab abah aku nie orang MUOR.. Johor.. ahahahhahahaaaksss... tapi sebenarnya aku bukan nak citer pasal ayat tu.. tapi aku nak citer KESAH semalam yang terjadi kat aku dan juga En.Din...
KESAH 1...
  • semalam aku dengan En.Din Plann pergi berkelah dekat Sungai Tekala.. masa o/way nak pergi tu aku dengan baik hati tanya lah En.Din tak nak ajak kawan baik dia ker.. sebab sehari sebelumnya kawan dia nie asyik laa dok menelefon En.Din nie.. kesahnya aku tak tau laa.. hanya En.Din ajer yang tau.. aku tak mau ambik tau.... haaaa lepas aku cakap cam gitu.. tetiba En.Din berhenti dekat tepi highway.. aikkk hilang tebiat apa orang tua nie tetiba berhenti secara terkujat cam gitu... ghupanya dia dok menelefon kawan nya tu... ayat yang aku suka dengar kalau orang kelantan nie bercakap sesama sendiri kan..."meh arr kito lepok dale hute... tok kuar pitih... ok lah kalu demo nak g nanti demo HELLO ko kawe laa"... perkataan HELLO tu mesti ader.. maksudnya tepon balik laaa... lebih kureng cam gitu laaa..... so masa dekat sana .. aku tertunggu-tunggu laa takut laa plak kawan baik En. Din tu tak jumpa kitaorang.. tunggu punya tunggu akhirnya aku nampak laa kelibat kawan baik dia nie... aku pun panggil laa En.Din.. tapi yang membuatkan aku kehairanan.. bini pada kawan baik En.Din nie menonong ajer.. aik pelik aku.... tapi kawan En.Din terus menerpa dekat tempat kitaorang lepak... masa dok lepak tu anak dia dok mandi dengan haziq/aiman.... tetiba datang laa sorang mamat nie.. pastu ambik beg member En.Din nie.. aku ingat kan apa.. rupanyan orang tu abang ipar dia.... rupanya family bini dia ader dekat sini.. yang En.Din rasa cam bengang gila tu .. tak sampai 2 second abang dia datang ambik beg.. bini dia plak.. datang dengan muka mencuka..... pastu entah apa yang dia cakap dengan laki dia tu aku tak ambik peduli.... tetiba dia blah.. kawan En.Din pun mintak diri jugak... suka hati korang laaa.. nak blah pun bagus gak.. tak lah habis makanan yang aku bawak untuk korang tu... hikhikhikhik.... tak kejamkan ayat aku tu?... masa kita orang dok kemas-kemas jumpa satu jam.. rupanyan jam anak kawan En.Din tu... pastu aku suruh laa En.Din tepon kawan dia tu.. tak kose aku nak g hantar jam tu.. dah laa bini ko tu buat muka taik....kalau nak tau.. dulu bini dia tu dengan aku ok ajer... tapi dia suka tinggi diri sikit laa maklumlaa pegawai.. lepasan ijazah.. aku nie apa.. kerani ajer... setakat diplomaa.. mana leh nak lawan kehebatan dia... kalau bercerita pasal anak-anak.. anak dia ajer yang pandai... pendek kata...anak dia ajer yang paling bijak laksana ... kira nie pendek yang kata ek..panjang tak kata apa-apa pun... hahahhahahahaaaa.......... masa o/way tu aku suruh En.Din call lagi.. sebab aku takut laa jam anak dia tu mahal.. tapi En.Din kata.. dia tak kisah jam tu.. sebab murah kot... sampai rumah aku tak suruh En.Din call lagi.. tapi En.DIn tak call .. SMS ajer.. tapi aku suruh En.Din tambah ayat sikit... ayat cam gini.."ghu jam anak demo ado denge kawe..( nie ayat En.Din.. ayat aku lak) sorry laa tak di kawe tak dok kredit.. tak mampu nok topup.. sebab bini kawe kerani.. tok samo bini demo pegawa...." ahak'sss aku pun tak tau apa motif aku suruh En.Din hantar SMS cam gitu.... gila ker apa aku dengan En.Din hantar msg cam gitu.. ahhhh.. lantak laa bior dia tau. yang bini dia tu............ al-KESAHHHHHHH.....

KESAH 2..

  • lepas balik dari picnic.. kitaorang tak terus balik.. tapi menyinggah rumah atuk aku dekat Bayu.... sebab dah dekat kan... lepak sampai maghrib.. baru balik... sampai rumah lebih kureng kul 9:45 mlm cam gitu.... lepas anak-anak aku semuanya masuk tido aku dengan En.Din dok melayan citer cina.. ROB -B-HOOD.. bukan Leslie yang berlakun tapi Jackie Chan yang berlakon.. kelako betul... aku dengan En.Din terkekek gelak... tetiba terdengar orang ketuk pintu.. tapi kan ketuk pintu umah aku.... tapi jiran-jiran aku.. lama tull dia ketuk pintu... memula aku dengan En.Din ingatkan jiran aku depan rumah tu.. sebab dia laki/bini tu bekerja.. kekadang tu dia tinggal ajer anak-anak dia dalam rumah.. yang paling besar pun darjah 5... masa tu macam-macam la yang keluar dari mulut En.Din... marah tull En.Din.. yalah saper suruh tinggal anak tapi kunci tak bawak.... coba bayangkan dari kul 10:00 - 11:30 tak berhenti lagi dok mengetuk pintu... yang aku nie jenis cepat terkejut... uihhhhh.. mengigil aku tau.... last-last En.Din suruh akku g tengok... yalah kengkonon nak jadi jiran yang mithali laa kan.. ghupernya bukan kakak depan rumah .. tapi kakak sebelah rumah.. opsss bukan kakak yang duduk situ.. tapi adik dengan mak dia yang dok ketuk pintu... bila aku tanya... dia kata anak sedara dia ( anak akak tuan rumah tu) dalam rumah tu... tadi masa pergi hospital dia lupa nak bawak kunci... ( akak tu dah bersalin) pastu aku tanya budak umur berapa.. ghupernya budak umur 7 tahun.. laaaa budak umur cam gitu ditinggalkan nya sesorang dalam rumah sampai kemalam.... aihhhhh..poning kepalo makcik ni haaaa.. pastu dia mintak tolong En.Din pecahkan pintu tu,.. aikhhhhhh nak mampos ker.. kang tak pasal-pasal laki aku lak yang kena...... sampai kesudah budak tu tan bukak pintu.. dan dengan tetibanya.. En.Din meng 'offer' kan rumah aku tu untuk dorang bermalam... uihhh baik tull hati laki aku tu.. memula tu aku cam tak berapa nak setuju laa.. sebabnya... entah laa aku nie banyak no berfikir negatif.. yalah sebelum apa-apa terjadikan...tapi aku terpaksa redha laaa... so bermalam dorang dekat rumah aku......aiiii itu laa kesahnya....

KESAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH..........................................

5 ulasan:

aimi @ kamalina berkata...

mcm2 kesah awak shima... tapi kesah yg no 1 tu kan, saya pun geram baca... yelah..saya pun tak suka dgn org yg sombong gitu...tak kiralah kita ni ada pangkat ke, apa ke, pelajaran tinggi langit ke, taraf tu sama je.. kalau mati tu, dok dlm kubur gak kan..bukannya ada special class... hehehee....

yg kesah kedua pun blh tahan hebatnya.. blh dia tinggalkan anak kat rumah... kalau saya tak berani laaa... bak kata omputeh tu, better be safe than sorry (alamak..lupa la..safe ke save)....

Big Mamma Bukhari berkata...

hebat "kesah" u kali ini.. t paling menyampah ngan org jenis berlagak bagus cam tu.. kalau kita rasa kita bagus sekalipun, jgn lupa.. ada lagi orang yg lebih bagus dari kita.. tak gitu kan shima.. tulah .. otak ada .. gawa konon.. tp habuk pun tarak.. sikit pun tak boleh pakai... kalau t tak brani betul nak tinggalkan anak2 walau sekejap.. tak pernah diamalkan pun.. mmg bahaya tue..
shima.. ada tag utk shima jawab.. kalau tak bz.. jawak deh! ehhe.. t permisi dulu buk...

ai berkata...

KESAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....

** yong ** berkata...

uiks....mcm2 pee lah kan manusia ni..pelik2..ganjil2..jelik2..semuanya ado..hehehehhehe

tang yg cerita berlagak tak tentu pasal tu yg nyampah yong kak...ish..eksyen..

Big Mamma Bukhari berkata...

hi shima... apa kabar?