Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 12 Januari 2009

JaLaN LaGi..Ke BuKit cHeRaKaH

hari sabtu.. kitaorang ke Bukit Cherakah plak.. pepagi buta dah kuar.. kengkonon tak nak panas bila berjalan dekat sana...sampai shah alam.. cari kedai makan breakfast dulu.. kedai nasi kerabu yang En.Din selalu pergi tu tutup... En.Din kalau Shah Alam.. nie dia paling expert sekali.. dah hari-hari ulang-alik kan.... so tak yah aku nak tunjuk-tunjuk jalan lagi .. aman sikit kepala otak aku.. huhuhu.... lepas breakfast tetiba hujan... perjalanan tetap diteruskan.. tak kan nak patah balik plak.... dalam pukul 10:00 pagi cam gitu sampai Bukit Cherakah... hujan pun tetap kitaorang redah.... masuk ajer dalam Bukit Cherakah tu aku rasa macam tak sesuai ajer aku bawak anak-anak aku tu.. sebabnya hutan sesajer.. bukan aku tak pernah masuk Bukit Cherakah nie... dulu masa aku form 1.. aku ikut rombongan perkhemahan lagi dekat sana.. masa aku pergi tu aku rasa macam cantik arr tempat tu... tapi sekarang nie.. Taman Orkid pun dah tak ader orkid.... jambatan gantung pun dah tak berapa nak gantung..... so disebabkan hujan dan keadaan tempat semuanya macam "non ok..".. so kitaorang duduk atas tramp ajer.. cuma kitaorang nak pergi RUMAH IKLIM ajer.... masuk ajer kena bayar lagi Rm3.... masuk ajer.. rupanya musim sejuk.. -2 hingga -7 darjah celcius.. huhuu.. sejuk gilaa.. dah laa dekat luar hujan.. sebelum keluar rumah En.Din cakap dengan aku.. tak nak pakai baju Lengan Panjang ker.. nanti sejuk... aku jawab tak nak sebab panas nak jalan-jalan nanti... sebab masa aku pergi Kl Bird Park tu aku kepanasan.... yang si aiman pun aku pakaikan baju tak ader lengan.. dah nya masuk rumah iklim tu aiman dah kesejukkan.. tak nak masuk dalam tu lagi.... masa aku tengah syok ambik gambar tetiba bateri kamera aku problem... sedangkan semalaman aku charges bateri tu... disebabkan kesejukkan.. kitaorang keluar... dekat luar.. aku keluarkan bateri tu... pastu bila aku masukkan semula ok lak .. tapi kamera aku lak tetiba kabur... arghhh dah nak menangis aku ... mana taknya.. kalau rosak kamera tu.. saper nak ganti.. camana aku nak bergambar lagi... En.Din lagi laa risau sebab dia takut Isteri dia nie... demand DSLR plak dekat dia... .. bila aku belek-belek kamera aku.. akhirnya ok balik... mungkin sebab sejuk sangat kot.. tu yang kamera aku jadi cam gitu... ... bila kamera aku dah ok aku pun apa lagi masuk balik laaa ... disebabkan hujan so kitaorang tak pergi mana-mana pun.. lepas rumah iklim terus balik... tengok jam baru pukul 11:30 ala boringnyaaaa.. ajak En.Din pergi PKNS... nie laa tempat aku dengan En.Din dating dulu.. itu pun kalau aku pergi ambik dia.... heheheh tempat yang penuh dengan nostalgia....... pergi PKNS nak cari muqadam Haziq... keluar dari PKNS... dah boring gila.... last sekali ajak En.Din pergi rumah kawan baik dia......... lepas makan, solat... terus balik rumah.. rasa cam perjalanan hari tu.. BORING........

atas tramp... masa baru sampai en. din kusyuk tengok broucher

dalam rumah salji.. kesejukkan.

********************************
last gambar sebelum kamera aku kong..

tengah test kamera...
******************************
********************************
Cuak gak aku.. tetiba kamera aku jadi cam gini..

dah ok sikit..

******************************* *********************************

***********************************

********************************
******************************************

*******************************
gunakan tali pinggang keledar anda dibelakang.. heheheh

3 ulasan:

aimi @ kamalina berkata...

mau tak cuak tiba2 kamera jadi kabur.. hehehe..kalau saya pun mesit panik punya... hari tu kak daalia pegi sana, DSLR pun blh kabur tau... seram lak dgr....

shimazahar berkata...

aimi
.. yer ker... alamak seram laa plak.. tu arr. pasal bila nak ambik gambar ajer.. tetiba kamera jadi bling..bling... pastu bila tengok balik.. jadi kabur... cuak gila masa tu..

ai berkata...

bejalannnnnnnnnnnnnnnn je kowang!! dengki nih! 'P