Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 12 Disember 2008

sLLLLuuuuurrrrrrPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hari Rabu aku EL.. sebabnya si aiman demam dan cirit-birit... kalau aku hantar jugak aiman ke taska dah sah-sah.. diaorang akan tepon aku suruh ambik aiman balik.. so daripada aku buat kerja dua tiga kali baik aku terus ambik EL .. senang kerja aku..... aku ingatkan nak tinggal kan aiman dengan En.Din.. tapi En.Din pun tak berapa sihat.... berjangkit dengan aku laa tu.... hehehe... pagi bawak aiman pergi klinik.... balik dari klinik.. ajak En.Din pergi pasar.. sebab tekak aku nie tetiba rasa nak makan Kari Kepala Ikan.. tapi hampa betul... aku nak makan kepala ikan merah tapi tarak......... akhirnya kepala ikan tenggiri pun jadilah...............
tapi kari nie kira kelakar gak laaa... sebabnya... selalu orang tumis dengan halba campur.. tapi aku tetiba plak jadi pelupa... aku gi tumis dengan kulit kayu manis, bunga lawang dengan buah pelaga.. masa aku nak makan tu.. aku rasa cam pelik ajer.. kenapa kari ikan aku nie macam ader yang tak kena ajer.... fikir..punya fikir.. akhirnya baru aku teringat yang aku tak letak halba campur... tapi ok gak laaa kari aku tu... kenapa aku kata ok.... sebabnya aku nengok haziq dengan En.Din makan berselera ajer... bertambah-tambah nasi diaorang makan... heheheee..

pastu aku goreng sayur campur.. nie sayur lebihan aku buat steamboat ari tu... tapi aku baru beli carrot dengan sayur sawi cina tu ...

kebetulan plak masa aku pergi pasar tu aku terjumpa cendawan kukur nie... uhhh... terpesona aku.. terus aku beli.. En.Din suka cendawan nie goreng dengan telur macam nie.....

kengkonon aku nak goreng ajer ayam nie.. tapi En.Din.. kata dia tak nak ayam goreng.... adushhhh .. habih tu aku nak buat apa dengan ayam yang aku dah perap dengan garam kunyit nie.. yesss....!!! aku ader idea.. aku bakar..... nie first time aku guna oven nie.. nie hadiah inda masa aku kahwin dulu.. kira dah 6 tahun laa benda alah nie aku tak pernah guna... takut jugak aku masa memula nak pakai.. takut meletup...

malam plak aku buat dessert.. heheheh.. dessert yang aku sorang ajer yang makan... ice cream oat.... diorang tak makan oat.... hehehehe untung aku weiiii....... sebab makan sensorang.. hehhheee

1 ulasan:

sayang mama papa berkata...

wah kira ok lah tu shima walaupun tak masuk halba kira jadi kari daging ikan lah ye ok lah tu