Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 25 Disember 2008

DiNNeR...

Malam semalam aku ajak En.Din makan luar.. tak kose aku nak masak.. dah laa mesin basuh aku rosak.... jap..jap..jap.. apa kena mengena mesin basuh rosak dengan masak ek..?... aarghhhh kalau dah malas cakap terus terang ajer laa kan........ Ok ...memang aku malas nak masak malam semalam..... asyik masak ajer.. sampai kering idea dekat kepala otak aku nie.. kalau tanya En.Din nak masak apa jawapan dia..... " ikutla.... masaklah apa-apa" uihhhh tak membantu langsung.. .. kalau bagi idea pun asyik laaa suruh aku masak sup.. tak kira sup apa... asalkan sup... sebab En.Din risau kalau anak kesayangan dia si aiman tu tak nak makan..... ikut ajer laaaaa........ adoiiiyaiii...... ok sambung balik citer makan dekat luar tu.. kitaorang gi makan dekat Dengkil.... tempat nie SIL aku yang suggestkan.. SIL aku kata sedap.. sebab dia duduk Dengkil so dia selalu makan dekat situ.. nama restoran tu MALEE TOMYAM...... makanan dekat situ.. sedap... tapi lambat sikit... aku tak tahu laa selalu lambat atau.. hari tu ajer serve dia yang lambat..... tapi bagi aku tomyam dia tak sedap kot.. sebab tomyam dekat situ diaorang add santan.... lain sikit laa rasanya.... tapi yang lain memang sedap.. macam laa aku order semua..... aku order tomyam.. sup cendawan... keropok... dengan Kerapu Stimm... haaaa ikan nie yang paling MARVELLOUSSS.. bagi selera tekak aku.. En.Din plak kata Ikan tu macam masak 'SINGGANG'.... .. suka hati laaa janji bagi aku sedap.......
muka budak tengah kelaparan..

En.Din nie suka rosakkan gambar aku tau..

buat muka En. Din.

nie semua makanan yang aku order....

3 ulasan:

ai berkata...

isk!!! sup cendawan tu menyentap tekak aku yg bernapsu buas ni! nak masak le esok. aku mmg feberet tul ngan cendawan. x kira apa spesis pon. sume aku suke...slurpppppp

Zanna_MamaBatrice berkata...

keh keh keh .... pelik gark, apa kena mesin basuh rosak ngan acara memasak erk kak shima.... he he he...

pelik erk tom yam letak santan kak...sure rasa lemak2 gitew....
zana kalu order ikan pun kurang suke kalu 3 rasa....better stim ...rasa cam puas jer....

cantik2 gambar kak...pandai ko edit...

shimazahar berkata...

kak ai..
haa buat jangan tak buat.. pastu kalau ok.. jangan lupa bagi resepi.. hehe... bengang ajer ko kak kan..orang asyik mintak resepi... heheh

Zana...
taktik ajer tu malas masuk dapur tu yang bagi alasan mesin basuh rosak tu.. hahaha,.. mmg arr zana... ikan stim lagi puas makan nak dibandingkan dengan goreng-goreng tu....