Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 31 Oktober 2008

bORiNg kEr.... sYoK...... aPaLahhhhh.......

Jumaat sudah nie.... hahahahaaaaaaaaa sudah tiga hari boss-boss dekat Bahagian aku nie tak dek.. semuanya keluar kursus... so kami-kami kerani ajer yang ader dekat office nie... huhuhuuuusssss nak kata syok... syok jugak.... nak kata boring tu... ishhhhhhhh boring jugak laaa... sebabnya.... kalau orang luar call tanya status projek... haukkk gak laa aku nak menjawabnya... iyalah.. kang salah cakap naya ajer di buatnya....... di kira boring jugak bila ... baru nak 'menyetan'... tetiba boss call suruh buat kerja... huuuuuuuhhaaaaaa....... tetiba dia buat sportchek laaaaa.... hahahahahaaaaa......... maka dengan itu tak leh nak SERONOK sangatlaa kan... haaaaaa SHIMA buat Kerja.. jangan Makan Gaji Buta... hahahahaaaaaa.........
Haaaa.. nie aku nak citer sikit... kejadian 2 hari lepas sebelum boss aku keluar kursus.. tapi tak dek kena mengena dengan boss aku pun sebenarnya..... kejadian nie berlaku dalam pukul 2.30 ptg.... bertempat di tepi jalan nak balik office aku.... tengahari selasa tu aku dengan 2 geng aku pergi alamanda... jalan kaki ok.... ala kanya jauh mana pun 'sekentut' ajer kata abang ipar aku... setelah aku puas berjalan-jalan dengan seronoknya dekat alamanda tu... tetiba boss aku tepon.. alamak.. macamana aku leh lupa yang petang nie boss aku ade meeting... sekaliaku nengok jam sudah pukul 2.00.... huuuuuu hhhh dengan selamba aku cakap dengan boss aku yang aku tengah o'way nak balik tapi jalan kaki.. kekonon nak mintak belas ikhsan.. tapi sebenarnya time tu aku tengah dok teman kan 2 geng aku 'menapau' M'cd..... hahahahaaaaa.............................. time tu aku pose ok..... setelah selesai 'menapau'... aku dengan geng aku pun apa lagi bergegas laaa balik office.... dah la time tu aku pakai kain ketat.. so susah sikit nak melangkah 90 darjah..... maka dengan itu jugak dengan selamba badak aku menayangkan betis pepaya aku ... supaya aku sempat sampai ke office..... masa nak masuk area office aku tu.. tetiba ada satu kereta tu berhenti dan keluarla sorang minah nie datang terkedek-kedek dekat aku dengan 2 geng aku nie.. pelik gak aku... apa ke hal plak minah nie.. rupanya dia nak tanya Hospital dekat mana.. uhhhh itu ajer rupanya.. so aku dengan tulus ikhlas baik hati .. menolong laa tunjukkan jalan-jalannya..... dengan penuh sopan santun...... dan tetiba minah tu mintak no. phone aku.. dia kata takut tak jumpa jalan sebab dia kata dari pukul 11.00 dia dok melilau cari jalan..... so aku pun bagi lah... iyalah niat aku nak tolong minah nie kan... lepas tolong minah nie aku pun apa lagi bukak langkah seribu laa .. takut kena marah dengan boss... tetiba member aku kata... naper bagi no. phone.... aku kata.. nak tolong minah tu laa sian dekat dia... pastu member aku kata .. nanti tetiba aku dapat msg untuk beli produk yang minah tu jual.. mana laa tau minah tu penjual direct selling..... tapi aku kata... ala tak kan dia nak buat cam gitu........................................................
tapi apa yang member aku kata sememang nya betul... terkejut gak aku.... alamak aku dah buang plak msg dia tu tapi kira msg dia cam ginilaaa....
"peluang keemasan untuk menjadi penjual direct selling kalau part time boleh dapat RM 3K-5K tapi kalau full time boleh dapat dalam RM 10K.. saya mencari orang gov. untuk join saya.. hubungi saya anda tak akan menyesal"
tetiba aku teringat dekat minah tu.. aku pun tanya laa dia
"awak ni saper dan mana dapat no h/p saya nie......."
"saya n*&#..(nama terpaksa dirahsiakan). saya dapat no awak nie dari Bank"
pelik jugak aku.. ader ker bank bleh bagi personal contact pelanggan dia...pastu baru aku ingat nama dia... haaaaa betulllaa minah semalam nie...aku hantar lagi msg dekat dia..
"awak nie bukan orang yang tanya saya pasal jalan ke Hospital semalam ker"
"erm.. tapi saya tak mintak pun no.Hp awak"
last aku balas cam gini.... padan muka dia... mesti malu sendiri
"Yer ker.... kan awak mintak saya no.Hp saya sebab awak kata awak takut nanti sesat jalan lagi.. anyway.. thank's saya tak berminat untuk berniaga"..
terus tak jawab msg aku yang last tu.... haaaaa sebenarnya aku tak kisah pun bab nak mintak aku jadi partner ko tu.. tapi yang aku kisah sesangat tu... mengaku laa kan... dan lagi satu.. kalau yer pun nak buat cam gitu.. tunggu laa 2 minggu lagi.. sempat jugak laa aku lupa siapa ko tu....ishhhh nak menipu pun tak reti... APALAHHHHHHHHHHH.......................................................

3 ulasan:

ejea berkata...

wakaka..tu br nk pasang strategi la tu..dia x reti lg...heheheh..mcm2 pesen org ada kn...ooo ofis ko ngan alamanda dkt je ek...syoknye..kalau aku dkt2 situ je..ari2 aku lunch johnny's ngan tenpanyaki hehehe...
wei..blh tahan garang ek aiman..sampai abang pn dia blh pok sampai patah hanger..sian kt abang..

mysha berkata...

aKak mCm2 dioRg niH kan....erm saBar ek..kekaDang kengkAwan sendiRI pun adA yang mcm tuh...

Big Mamma Bukhari berkata...

shima... t dah baca blog shima ni.... banyak dah t tertinggal cite... tp dah baca semua.. u ni mmg kelakarlah shima.. suka baca cara tulisan u.. sampai tersenyum2lah t sensorang ngadap pc nieh.. hehe.. semalam baru sempat dok update fp.. ari ni dok melayan anak2 bt keje sekolah.. mgu dpn exam... cik din suka ke kain pelikat tu? shima nak bt baju pakai ngan kain sarung tu ye? ... itu je yg dpt t bagi pun.. nanti kalau ada lagi.. t poskan ye lg ye!! kim salam cium pp kat aiman dan haziq... shima dah kurus pun ha... 80kg.. t tak turun2 lagi.. mmg ada beza kat pp tu.. cayalah shima.. sama2lah kita menurunkan berat badan ye? utk kesihatan dr sendiri jugakkan shima?.. tak gitu?.... hehee.. sayang u...