Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 9 Oktober 2008

Bila TOnGsiL MeMbeNgkaK..

Lama sungguh aku balik kelantan kali nie... 6 hari beb... senyum sampai ke kepala laa... En. Din tu.. mana taknya...6 hari dekat kampung dia... yang rumah aku.. 1 hari ajer... itu pun Raya pertama ajer.. pastu malam tu terus bertolak balik ke Kelantan.... semalam baru aku sampai ke KL.. aku bertolak dari kelantan pukul 3.00 pagi.. alhamdullilah perjalanan lancar ajer... tak ader kereta..... sepanjang perjalanan aku dok menahan kesakitan.. sebab malam sebelum aku bertolak tu... aku mintak MIL aku buatkan ketupat palas dengan tapai... so disebabkan dah tak ader orang yang nak tolong (sebab semua dah balik KL) maka dengan itu aku kena jugak laa tolong MIL aku membungkus ketupat tu.. nie kira first time tau aku buat.... sebelum nie aku cuma tahu makan ajer.... aku masuk dapur dari pukul 10.00 pagi .. sebelum tu aku masak makanan tengahari dulu.... ari tu aku masak masak lemak ketam.. sup sayur .. dengan ikan cili... dan petang tu plak aku mula bungkus ketupat... 4 jam aku dekat dapur dok membungkus ketupat.. FIL aku kata sampai melecet daun ketupat tu aku kerja kan... huhuuhuhuuuu............... at last dapat gak laa aku menghasilkan dengan jaya nya.... MIL aku kata OK laa tu sebab baru Fisrt Time buat kan... sampai sakit pinggang aku.... kira habis laa sakit badan aku nie... aku ingat kan sekejap ajer sakitnya ... nie sampai melarat plak.... do dalam kereta tu aku dok tahan sakit ajer laaa... badan aku pun dah mula panas sikit... sampai ajer KL .. aku terus pergi klinik... rupa-rupanya Tongsil aku bengkak .. selalunya kalau tongsil bengkak mesti sakit.. nie tak plak rasa sakit tu.... so Dr. bagi aku MC 2 hari semalam dan hari nie.. maka dengan itu besok baru aku masuk kerja balik.......

1 ulasan:

Big Mamma Bukhari berkata...

salam shima..
sian u.. asyik sakit aje.. tp nasib baik masa kita jpa ari tu u sihat alhamdulillah.. tak puas berjumpa ari tu sebenarnya.. pulak tu lupa nak ajak u naik atas rumah.. amik gambar ngan pengantin.. nak tahu bila t teringatkan pasal tu.. masa dok berkemas2 kat dapor tu, tingat kat u balik.. pas tu baru teringat pasal apalah tak ajak u jumpa my sil .. amik gambar ngan diaorg ker.. apalah t nikan?.. em, sedapnya ketupat.. ketupat manis ke? letak kacang merah tak? baru ni sempatlah makan ketupat manis dan inti daging serunding.. mmg sedak.. ehhe.. haziq suruh u masak ayam masak kicap ye.. simple je masak tu kan.. makan ngan nasi panas2.. cicah budu skit2.. memey sedak.. ehe.. tq ye.. sudi datang ari tu.. nak suh t emelkan gambar ke? nanti t emelkan ye.. nak upload gmbr banyak2 pun t tak reti nak editkan.. upload lah sekeping2 tue.. fp pulak cam mengong jer.. pasai tu t upload kat blog aje. mmg bz sejak kelik dr kelate.. baru je upload gambar2 raya/kawin my sil tu semalam.. dah dpt mc ni... bykkan rehat ye.. ala, alang2 ari jumaat tu nak masuk kijo.. amik cuti ajelah shima.. kui3.... jahat sungguh ideaku ini.. ehhee... haziq .. aiman.. rindunya aunt kat u all.. senyuman diaorg mmg memikat kalbu.. aunt sayang engkorang tau.. muah...