Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 14 Oktober 2008

AkHiRnYa BeRJaYa

Akhirnya berjaya jugak aku masak sendiri kuah lodeh nie.. heheheeee..... sebelum nie aku sememang nya tak reti nak masak makanan-makanan seperti rendang,kuah kacang, dan lodeh nie... sebab bila aku nak makan semuanya dah ader..... tapi disebabkan semalam aku puasa tetiba tekak aku rasa cam nak makan Kuah lodeh..... maka dengan itu aku merajin kan laa diri aku yang sudah sememang nya pemalas nie terhegeh-hegeh pergi beli barang dekat bawah rumah aku......aku start masak pukul 6.00 ptg... lepas aku masak kuah lodeh .. tetiba aku rasa kalau ader sambal tumis ikan bilis sedap nie makan dengan kuah lodeh .. so aku buat laa.. aku boleh makan dalam pukul 8.00 mlm... huhuhuh.. sebelum tu aku berbuka minum ayaq sejuk aja........bukan apa.. sebab masa Raya hari tu.. kakak ipar aku ader buah kuah lodeh nie.. tapi bila pagi esok nak makan dah basi.. tu yang terkilan tu..... nanti saper-saper yang datang beraya rumah aku.. akan aku masak nasi impit dengan kuah lodeh ajer.. heheheheheheheheheeeee

5 ulasan:

Zanna_MamaBatrice berkata...

sama lah kak shima
zana pun xreti nak masak kuah lodeh, rendang bagai nie...kari pun i tak reti tau...he he he

yelah, salalu MIl @ mak i jer yg buat...zana tahu makan jer...

sedap gark buka camnie kan kak....rebus jer ketupat mini tu...dah settle....ala2 lontong dah....senang tak kak shima nak buat kuah lodeh nie...kalu senang boleh ler zana buka nanti buat....

Big Mamma Bukhari berkata...

asssalamualaikum..
wah! shima.. sedapnyer kuah lodeh tue.. seronok t menatap gambar2 raya u n family.. meriah.. seronok tgk gambr u n en. din.. oyeke dia pendiam? sebab dok borok ngey oghe kelate kot yg jadi peramah tue?... ehhee... shima.. tq sudi ty kabar t.. ari jumaat ari tu balik kk.. ari ahad baru sampai umah.. bz nak update blog/fp... semalam dh buat.. tp line jem... ari ni baru sambung. dh siap update dah.. cite t weekend lepas.. tq shima..muah..

Cik Puan Mimi berkata...

chaiyok chaiyok.. dah pandai dah buat kuah lodeh.. akak dah lima tahun kawin pun, tak pas2 lagi buat kuah lodeh. hehehe..

senang la pasni kalau nak buat open house.. dah boleh masak sendiri..

re:- akak beli baju tu dua helai, satu yang putih oren tu, satu lagi sebijik warna hitam macam shima punya tu.. tapi dua2 helai labucinyer simple jer, tak macam labuci shima yang penuh dan vogue tu..

w@rienz berkata...

kak shimah..bile nye nk wat open house???
xsabar nk rase kuah lodeh akak ni..hehehe

NAEMAH berkata...

shima...terliur aku nengok kuah lodeh nko nie...bagi le aku resepi nye...bleh aku try wat hehehe...