Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 11 September 2008

kHaMis..DaH..KeR......

ermmm... dah masuk hari khamis rupanya ari nie.. cepatnya sekarang masa berlalu...... dulu aku ingat lagi time sekolah rendah dulu... mak aaaiiiii dah perabih satu hari tu... uuhhhhhhh jenuh.. lama nyaa... nak lagi bulan pose cam gini.... aiiiii lagi laaa rasa lama..... nak nunggukan petang tu .. hanya tuhan ajer yang tahu.. tapikan aku ingat lagi masa nak nunggu waktu berbuka tu... kan dedulu petang-petang ader drama 'Rumah Kedai'.... aaa..... drama tu laa yang aku dok layan petang-petang zaman dulu.... dulu kalau bulan pose ajer.. drama tu mesti ader.. kira dah sinonim dah... kekadang tu rasa seronok inngat zaman kecik-kecik tu .. tapi ader jugak yang aku tak suka ingat...... sebab zaman kecik dulu aku nie dikatogorikan sebagai budak yang paling nakal dalam keluarga aku.. walaupun aku nie anak bongsu.... so tak bermakna aku tak kena 'bantai'.... yang selalu 'bantai' aku saper lagi... oooooppsss bukan bapak aku... tapi MAK aku... heheheheheee..... banyak-banyak rotan yang aku tak leh lupa.... aku kena 'bantai' dengan pelepah betik... fullamaaaakkk mashukkkkk beb.. kena benda alah tu........ kesnya aku merayap gi rumah orang.... bukan rumah saper pun rumah nenek aku jugak dekat belakang rumah tu....... kalau nak tahu bapak aku memang tak pernah pukul aku.. jentik pun tak pernah.. orang lain semua pernah kena... tapi aku sememangnya tak pernah kena pun.... heheheeeeeee.............


ahhhhh nanti laa aku citer lagi pasal zaman aku kecik-kecik... sekarang nie aku nak citer pasal apa yang aku masak semalam.............................. tapi sebelum tu aku nak meluahkan sikit ketidak puasan hati aku terhadap Menteri kewangan aku dekat rumah tu... uhhhhh semalam aku kena balik lewat sebab pagi nie boss aku nak meeting dengan menteri.. so aku kena laa siap kan folder dan fotostat minit-minit dan segala maklum balas .. itu pun nasib baik boss aku tolong buatkan maklum balas tu... berbalik pada menteri kewangan aku tu.. aku mintak tolong ambik 2 hero aku tu dekat taska... tapi .... banyak sungguh alasan.. sebab dia kata naik motor bahaya... tapikan budak2 tu ader topi keledar..... aku tahu laa memang bahaya bawak budak naik motor.... tapi kan aku nie tengah dalam darurat.. takkan tak leh nak tolong...... nak tak nak terpaksa laa aku ambik sendiri jugak.... itu pun kerja aku tak siap lagi.... aku tinggalkan ajer.. pagi nie baru aku sambung...
dah habis citer pasal kerja.. sekarang plak aku nak citer apa yang aku masak malam tadi untuk berbuka.. aku teringin sangat nak makan kari ikan.... so aku mintak laaa resepi dengan member aku.. (aida).. sebab mak mertua dia orang penang... mesti keri dia sedap kan... tu yang aku mintak resepi dengan dia tu.. tpi sememangnya.. kari tu sedap.. sebab selama ni.. aku mmg tak reti masak kari .. pernah cuba tak tak menjadi...
huhuuuuuuu marvelosssss.. lelagi makan dengan roti.... haaaaaaa petang nie aku ingat nak buat lempeng makan dengan kari kepala ikan tenggiri nie....... hhuhuhuuuuuuuu slurpppppppppppp..

5 ulasan:

lieya_latif berkata...

erm lazat2!!!!! tak de lebih ke kak!!! bawak le ke opis bagi org yg tak puase ni bekfes...he ha he he he.....

mysha berkata...

isH nih yang sha TensEn nih.. bukak blog kak lieya ada laUk kURMa bukak bloG akaK ada kARI lak..huhuhuhu teRAsa diriKU seOrang PerantAU.... (akak jgn bg kak lieya, org Lom berAya dia dah beRAya dulu)hekhekhek

Big Mamma Bukhari berkata...

salam shima.. t dah lama dok tgk blog shima ni.. tp tak sempat2 nak tinggal jejak.. kali ke 3 singgah ni baru nak tinggal jejak.. sowie.. ehhe. suka tgk paparan u di blog ni.. gambar2 pun semuanya cantik2... cite pasal umah kedai tu ye? em, t pun tgk.. plakon dia... topo, harun salim bachik, yusof, kartina azizkan? t dulu pun hantu tv jugak..mmg tak lekang dgn tv. lagi 1 suka layan cite cina kul 6 ptg... mmg best!! oklah shima, t nak g kuar amik anak kat sekolah. .. hubby t g kl ari ni. pas tu nak balik masak lak.. sedap kari ikan shima tu.. terasa2 kari ikan kat penang ari tue.. hehe.e.e..dah! nanti sambung2 lagi ye... tq singgah di blog t...!!

Ayong berkata...

hai kak shiema!
hohohoho nampak lazat seh gulai tu ha!

zAnA berkata...

sabar kak sabar...
org lelaki nie kekadang camtu ler.....
wah..kari ler...zana pun x reti & tak pernah masak kari lagi...
coz' zana mmg kureng sikit suke ngan kari nie...........