Nuffnang

Nuffnang

Ahad, 14 September 2008

DeMaM...MaSaK...sAnTai...

arghhhhh.. tongsil aku datang balik... naper laa ko datang time orang pose-pose nie.. sib baik iman aku nie tebal lagi... (arrrggggghhhh kunun....... ) jadi tak der laa aku tinggalkan pose aku tu... Bie dah kata kalau takleh pose jangan pose... tapi aku kuat kan jugak ... ngada-ngadakan... hehhe... aku g klinik aku dapat mc 1 hari... uhhhhh .. dapat mc pun tak leh nak berehat sangat.. anakanda aku yang comei-comei belaka tu ader dekat rumah.. aku malas nak hantar... kang aku hantar taska kang aku jugak yang kena pergi ambik.. Bie hari jumaat tu masuk kerja petang....... dan malam tu aku dengan haziq makan cekodok sotong aje..... sedap gilosss cekodok sotong aku nie.. tapi yang tak sanggupnya.. mak aaiiiii malotop...... habih dapur aku terbarai.... heheheheeee.
lepas berbuka tu aku apa lagi tala ler air masak bebanyak.. sebab aku rasa kalau bab sakit tekak nie.. minum ajer air bebanyak mesti ok punya... so alhamdullilah... tekak aku pun beransur surut bengkaknya... boring sebab bie tak ader.. aksi aku dengan anak-anak.. apa lagi bergambor laa


nie plak gambor aku yang telah di snap oleh anak bujang aku... uhhhh time nie tengah dok menangung kesakitan yang teramat sangat... sampaikan anak aku snap gambor pun.. aku tak sedor......

hari sabtu tu .. tak tahu nak buat apa... aku beriyalah janji dengan shinda nak pergi berbuka dekat rumah mak.. tetiba bie bawak keta lak.. nak pakai sistem air plak.. kunun nak jimat kan minyak..almaklum ajerlaaa orang lelaki nie kalau dah ke bengkel kereta tu... lama laa kan...bila aku tanya balik pukul berapa bleh plak jawapan dia.. "entah... kot bie berbuka dekat bengkel kot.." uikkk sampai sanggup nak berbuka dekat bengkel cina tu... aku pun dah pening dengan saper lak aku nak pergi nie.. mak plak dah siap masak nasi lemak.. sebab aku yang request nak makan nasi lemak tu... last-last aku merayu dengan shinda suruh dia datang ambik aku...tq shinda sebab ko sayang gak dekat aku.. datang ambik aku dekat rumah yer.. sayang ko... ummmmmmmhhhhhhhhhhh ..... heheheeeeeee......

sebelum tu aku dah masak.. aku masak ayam kicap dengan buat sagu gula merah... bawak g rumah mak.... tak laa plak aku teringat nak snap gambar makanan yang aku masak tu.. sebab kelamkelabot... masa dekat rumah mak aku pun aku tak sempat nak ambik gambor.. orang azan ajer... terus ngap... tapi kan yang aku paling kelakar sesangat kan keletah budak-budak yang pose.. sebelum azan.. makaiiiiii macam pasar dekat rumah mak aku tu.. uihhhh bising.. binggit.... sekali orang azan ajer... terus sunyi sepi.. orang kata ... Malaikat lalu..... heheheheeeeeeee
Balik dari rumah mak... bie.. tetiba plak... keluarkan burung hantu(tabung) tu.. siap bentang surat khabar lagi... rupanya nak kira duit syiling dia ader berapa..... dah kira-kira ader laa dekat RM500.00... aku yer..yer laa ingatkan bie nak buat duit raya bagi budak-budak.. rupanya dia nak buat isi minyak balik kelantan nanti... arrrggghhh suka hati bie laaa... bukan duit ummi pun.. duit bie....

kalau nak tahu tabung nie.. member baik aku zaman sekolah bagi ..aku kawan dengan dia dari darjah 6 sampai la form 5 sehingga laa sekarang thank's Fiza.. bila aku pandang tabung nie aku ingat dekat ko.... sempena dengan birthday aku yang ke 22 tahun... dia kata aku nie boros sangat... so dia suruh aku menyimpan.. tapi bukan aku yang guna tabung nie pun.. bie ajer yang rajin menabung...heheheeeeeeee..... kira menabung jugak laa kan.......

nie aku nak citer pasai anak aku yang kuasa(pose)... hari khamis petang tu balik ajer dari taska.. muka dah semacam.. bila aku tanya kenapa... "perut abang sakit".... alamak.. camana nie.. sebab abah aku kata jangan paksa budak pose... kalau dia tak larat suruh ajer makan.. sebab abah aku kata lagi dedulu ader kes dekat Kampung Pandan,.. mak budak tu paksa budak tu pose... budak tu dah bagi tahu yang dia sakit perut.. tapi mak dia tak bagi berbuka lagi sampai laa ke waktu nak berbuka.. bila budak tu makan ajer... tak sampai 10 minit budak tu pengsan... bawak pergi spital ..budak tu meninggal ...... tu yang aku takut tu.. bila aku kata naper tak berbuka dekat taska .. dia kata... nanti kalau dia tak pose tak dapat basikal.... uihhhhh dasyat betulll .... bila aku suruh minum.. dia kata :tak per laa ummi.. abang tido dulu.. nanti orang azan ummi kejut abang yer"... sabar sungguh anak aku sorang nie..

4 ulasan:

mysha berkata...

MorAL of da sTory...

BerSiap sediaLah aKAk uTK memBeLi
baSikAL baRU...

Sekian Mekaceh.. hekhekhehek

Ayong berkata...

mcm2 hal lak ye....3 in 1 ha....masak..demam..santai...hehehhe

lieya_latif berkata...

wah kak...sakit2 pun larat gak masak haaaa...kalo lieya org dah offer makan pergi bawak perut jek....kirenye kak shima ni berhati mulia laaa...sanggup masak2....alamak terbayang dah ayam masak kicap akak yg sedap tu....nyum nyum...kecur dah air liur ni....he he he he eh

kak , cian tgk haziq terbaring tu...tapi takpe...BAGUS akak kecik2 dah latih die....susah kak nak jumpe budak 6 tahun dah bolehpuase....tahniahlaa sebab akak mmg ibu yg bagus....

w@rienz berkata...

cekodok sotong?? ermm..sedapnye!! blh bagi resepi x??
haziq pose??erm..bagusnye anak kak shime ni...adik sepupu sy 5 tahun pun dh mule blaja pose tp dgn syarat jgk..nk duit raya lebih!! huhuhu