Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 25 September 2008

: (

Update..update...updatee.. apalah.... nak update blog pun susah ker....?!!!!!! bukan susahlaa.... tak susahpun .. cuma tekan-tekan keyboard... pilih huruf ajer..... tapi nie kan dah last week .. minggu depan dah nak raya... aku apa lagi pulun sakan laa habiskan buat kerja yang sememang nya aku dok himpun bebanyak tu.... nielah satu perangai aku yang aku sendiri pun aku tak suka... tapi aku tak tahu macam mana nak hilangkan habit aku nie.. tapi bukan kerja apa pun... nak fail surat-surat ajer... tapi itulah... dah banyak baru nak buat tu yang melambak-lambak tu... biasalah kan last minute punya kerja.. kelam kelibut laaa....... semalam dah separuh aku buat.. jadi hari nie kena pulun habiskan buat kerja nie.... lagi pun aku cuti lambat lagi..... tak dek cuti lorrr.... asyik cuti ajer.. habih tu camana cuti aku tak habih.......... cuti pun sebab anak-anak.... demam.. bukannya cuti sebab ber honey moon...... cuti banyak ambik sebab Emergency................
huhuuuhuuuu dah nak Raya dah haaaa...... sekejap ajer kan ..... kita berpuasa..... citer pasal raya tahun nie kan .. aku rasa sedih sangat.... setiap kali dengar lagu raya dalam keta.. aku mesti menangis.. ayaq mata aku mesti mengalir..... aku rindu kan 'MAK NAH'.... ( nie pun tengah dok tersedu-sedan menangis)...... kalau setiap tahun Mak Nah mesti pepagi raya datang rumah... bersalam dengan dia... tapi tahun nie tak ader lagi.. kalau dulu petang -petang raya pertama .. aku satu family mesti pergi rumah Mak Nah .. sebab nak makan rendang ayam MakNah yang sedap.... tapi tahun nie tak ader lagi...... tapi tahun nie kami hanya akan menziarah pusara Mak Nah ajer.... tapi aku redha dengan pemergian Mak Nah.. daripada dia dok menanggung menderita sakit barah dia tu...... semoga Roh Mak Nah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman........................ Alfatihah....................... MAK NAH.......IMAH RINDU MAK NAH.......

2 ulasan:

green apple berkata...

buat keje last minit tu best tau. the feeling of kegabraan tu yang mahallll.

Big Mamma Bukhari berkata...

Assalamualaikum..
T pun naik takut dok baca coretan Shima.. bz pasal kerja yg menimbun tu mmg t fobia... nak2 kalau boss suruh siapkan jugak sebelum cuti.. nak pulak org lain dok bz bercuti nak beraya, kita dok bekerja lagi.. haru tukan shima.. hahaa... sori kacau2 u tadi seblm berbuka.. u minta no hp t kan? t baca kat bhgn komen entry t tu.. em, kalau2 rasa sesat, callah.. tp t mmg rasa nak jpa u sangat2.. entah knp.. walaupun tk pernah bertemu, tp rasa tu lain macam skit.. nak2 kita sama oghe kelate.. rasa dah "masuk" dah tu.. t pun sama cam shima tulis kat about me tu.. sensitif, kuat merajuk, mudah menangis.. tetiba je air mata kuar.. sadis betullah.. ehhee.. shima.. rindukan mak nah ye? selalulah bersedekahkan al-fatihah buatnya.. u ingatkan dia tu... kot2 dia pun ingatkan u jugak tak? pernah mimpikan dia tak? sabarlah shima.. itu sajalah yg buleh t katakan pun.. nak nasihat lebey2, t pun tak pandai.. dah takdir dia pergi dulu.. kalau dia masih hidup lagi pun, mungkin hidupnya akan lebih terseksa menanggung sakit barahnya itu.. tak pelah shima.. yg pergi tetap pergi.. kita yg masih hidup kena teruskan perjuangan hidup kita.. kita hidup pun untuk mati... shima.. t balik kelate, 30.9.. sabtu, ahad,isnin ni t balik kuala krau, kg t.. dekat je, dlm 1/2 jam je drive keta... nanti pas raya, dah masuk keje ke.. jgn lupa upload gambar masa shima dok beraya tu ye.. posing baikkkkk punya.. hehee.. salam .. dah... nite... sayang awak..muah...