Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 15 September 2008

aKu MaSaK LaGi....

haahaaaaa..... poyosss ajer tajuk atas tu... tapi memang pun aku masak lagi.. masak lagi.. dan lagi.. dan lagi.. asyik masak. masak asyik.... isshhhh tak habis-habis masak... habis tu kalau tak masak saper plak yang nak masak.. aku nie kan isteri.. dan seorang ummi so kena laa masak.. tapi aku tak kisah sangat.. sebabnya aku memang suka masak.. aku lebih rela memasak daripada aku kena lipat kain.... hehehheeeeee..... iyalah macamana tak malas nak melipat kain tu.. sebab masa kecik-kecik dedulu atok(nenek) aku yang lipat...kakak aku tolong basuh baju.. dan mak aku plak dah semestinya memasak..... aku plak time melompat dengan penuh keriangan... heheheheeeeee..... tapi bila mak aku sakit, time tu.. aku form 2.. maka aku kesian dekat mak aku.. aku belajar laa memasak... tapi atok masih lagi dengan kerja-kerja melipat kain dan kakak ipar aku plak yang menguruskan bab mencuci baju.. ala guna mesin ajer........................ jadi tugas memasak aku laa kena buat time tu ... masakan pertama yang aku masak ialah ikan masak lomak cili api....kakak aku yang ajar.... tapi bila atok meninggal masa aku form 5... maka dengan itu mak aku dah mengeluarkan arahan.. basuh dan lipat baju-baju sendiri...... uhhhhhh time tu aku asyik laa teringat dekat atok aku... bleh plak tu aku bila aku lipat kain ajer.. mula la aku menjerit panggil ATOK.......isshhhhhhh mengada-ngadakan... hahahahahahaaaaahhahaheeee
dah la tu mengarut ajer.. sebenar nya aku nak citer apa yang aku masak masa hari ahad ari tu.. memula tu aku ingat nak masak sup ayam.. kesukaan anak aku yang kocik tu...... tapi bila aku pergi kedai bawah rumah aku tu ... tetiba aku terpandang kan udang.... uissshhhhh buat masak lomak udang sodap gak haaa... tapi bila mata aku memandang akan rempah kari udang adabi .. aku teringin laa plak nak makan kari udang.... bie kata mentang-mentang laa dah pandai masak kari , asyik kari ajer laa.... ala bie makan ajer laaa yer.... heheheeeeeeee.... kira kari udang nie pun first time aku masak.. dan rasanya uhhhhhhh bleh tahan.. sodap gak...... heheheheeeeeeeeeesebelum tu... aku risau ajer kalau kari aku nie tak sedap.. yalahkan first time masak.. takut gak kang bie tak makan plak... jadi aku buat laa ayam kicap lagi sekali.... heheheeeeeee........ ayam kicap nie plak kesukaan si haziq.. yang bam..bam tu.... pastu aku aku goreng ikan selar sekor... tempe cicah kicap... dengan ulam sayur kacang panjang.. dan tak lupa jugak Budu...... nie makanan wajib atas meja rumah aku.......

kuih plak aku buat donut... dan yang paling aku admire sesangat... donut burger.. heheheee.. selalunya orang buat donut sambal kan.. tapi kali nie aku buat donut burger.... sedap dan menyelerakan.....yummmmmmmyyyyy......... heheheheeeeee...............

6 ulasan:

mysha berkata...

ERMMMMMMMM asal bukak blog akak jer tetiba peWoT sha nyanyi lagu RIHANA 'PLZ dont STOP da musIC' hekhekhek
kak SHiMA aYam masak kiCap tu mcm bESt jerk.. nak sKET...huhuuhu

zAnA berkata...

rajin tul ler kak shima nie masak memasak....betul tu kak sapa lagi nak masak kalu bukan org yg bernama mama & isteri...tp daku yg tak rajin nak masak..asyik makan luar jer....

zana tak pandai nak masak kari..boleh gitu...kenyataan berani mati nie kak......tp mmg pun, tak reti arrr...nasib baik hubby tak suke kari..so, selamat ler.....

kak, camner nak buat burger m'sia tu......dia punya doh tu...hikhikhik...sorry yerk kak, tanya coz' zana nie buta bab masak memasak nie...

lieya_latif berkata...

sedapnye kak....bikin lapar laaaa...mak oiii mcm2 ade...mentang2 lee org tu boleh rase time memasak...keh keh keh

kak, daging tu pakai daging burger biase ke...so donat tu uli besar2 ke...boleh buat ni ....asik2 boh sambal jek kan...tukar dgg berger sedap gak ni.....

Big Mamma Bukhari berkata...

Assalamualaikum shima..
t datang menziarah shima hari nie.. em, punyalah t terpaku membaca coretan shima yang agak santai dan menghiburkan ini.. terasa macam kita berdua dok burak2 ajer.. rasa dekat kalau guna ayat2 cam shima tulis dlm blog shima ni.. em.. banyak tu Rm500.. lepas dah tu bt duit isi minyak keta kelik kelate.. shima.. nanti t nk no emel shima.. nak emel kad kawin adik ipar t kat bukit abal nanti ye! 1 more thing... shima mmg pandai memasak.. sedap2 t tgk menu shima ni semua.. menggiurkan betullah.. hok aloh la...........

Ayong berkata...

best nyeee kak oiiii!! tang burger tu yang shedappp tu!!!

eh eh sekapal lah kita ye..tak minat lipat kain!!!!!!!!!!!!!!!!

ejea berkata...

rajin ko nie...
aku pn masak gak..tlg mak aku la..lepas blk keje tuh..tingin gak nk snap2 pic. foods tu..tp tkt org jauh di dubai nun t'liur..tu pn kalau call mesti tanya menu apa buka..dh tu ala..sedapnye..cian dgr..tu yg aku xde la nk ltk mcm ko wat..tingin memang tingin..hehehe
sedap btl aku nengok burger malaysia tu..pastu kn aku tingat nasi ayam ko la..hehhee..
wei..ko jgn la x update fp..cianla kt fp tu...