Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 17 Julai 2008

Keletah...anak-anak ummi......


warghhh dah lama aku tak update blog aku nie.. malas arrr.... tak ader apa yang nak aku citerkan.. tapi kekadang tu ader ajer yang nak aku coretkan dekat sini... tapi penyakit 'M' telah memasuki setiap saluran darah aku... itulah jadi cam nie..... hikhikhikhikkkkk..............................

ermmm... kali nie aku nak citer pasal 2 hero aku yang semakin meningkat naik kelasakan.. kecerdikan dan macam-macam lagi ker laaa..... so layan yer citer pasal 2 hero aku nie...

ni lah keletah aiman sekarang... berat badan aiman pun dah ok sikit... naik jugak laaa.. baju-baju pun dah nampak ketat... nak tahu cerita tak... ada satu hari tu.. tengah kitaorang duduk-duduk tetiba terkeluar dari mulut aiman.. 'MOK'...... pelik gak aku .. tetiba plak keluar perkataan 'MOK'... bila aku tanya saper 'MOK'... dengan wajah yang selamba... aiman menunjuk kepada Haziq......ciannya abang... tapi abang tak plak marah senyum ajer..... Cian abang... tak per abang... abang gemuk pun ummi suka...... sekarang nie bila aku kata panggil abang ... aiman akan panggil "Mok."... lagi satu aiman nie.. konon-konon sekarang nie dia plak jadi macam assistan aku.. kalau aku marah haziq... seminit selepas tu tetiba aku dengar haziq nangis... dan dengan selamba aiman kata .. ' Mieeee ... dah..dah..dah..' pelik gak aku apa yang dahh.. rupa-rupanya dia pukul abang....alalaaaa..


Muhammad Haziq Irfan...... erm... semenjak balik dari mandi-mandi dekat Sungai Tekala tempoh hari... Haziq dah kena lelah... seminggu demam.. sampai suara pun tak keluar.... haziq cakap dekat babah "mulut abang sudah di tukar........." ayat baru nie.... pergi klinik Dr. kata haziq kena Lelah... sebelum nie pun haziq memang ader Lelah. tapi tidak melalui pernafasan... tapi pada kulit.. pelikkan .. dulu masa memula dengar pun aku pelik ... masa haziq umur 5 bulan kulit haziq dah mengeluarkan macam kudis.... setiap bulan aku kena bawak dia pergi Check-up dekat Hospital Putrajaya unit Dermatologi... then Dr. pakar tu kata haziq nie... ader lelah tapi melalui kulit.. lebih kurang macam xzema...lama jugak laa nak baikkan penyakit kulit tu.. sampai haziq 1 tahun 5 bulan baru penyakit kulit tu hilang......

Tiada ulasan: